خواص خرمالو بر سلامت چیست؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص خواص خرمالو برای سلامت و تاثیر مصرف آن را برای شما دوستان و همراهان شرح دهیم.

پیشگیری از سرماخوردگی:

بسیاری از مشکلات التهاب، عفونت و سرماخوردگی و آنفولانزا را می توان با مصرف منظم خرمالو پیش گیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که مصونیت برای مبارزه با این عفونت ها را می سازد.

خرمالو و کاهش وزن:

وزن یک خرمالوی متوسط در حدود ۱۶۸ گرم است و فقط ۳۱ گرم کربوهیدرات دارد. به سختی می‌توان در این میوه چربی پیدا کرد. این دو عامل باعث می‌شوند که خرمالو یک دوست ایده‌آل باشد برای کسانی که دوست دارند میان‌وعده بخورند و در عین حال سعی دارند آن کیلوهای اضافه را کم‌کم آب کنند!

یبوست:

آن هایی که به یبوست مبتلا هستند ، می توانند به شدت از خرمالو بهره مند شوند. این میوه دارای مقدار بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به عنوان ملین طبیعی عمل می کند در نتیجه، آن ها که مشکلات شکمی دارند می توانند خرمالو بخورند.

محتوای گس آن به باز کردن منافذ پوست کمک می کند در نتیجه، پوست جوان و درخشان می شود. وقتی میوه در ماسک های صورت همراه با عصاره لیمو و زرده تخم مرغ، ترکیب شود پوست چهره درخشان می شود.

پوست صورت:

آلرژی های پوست و حساسیت :اگر چه این یک فرآیند طولانی است اما آن هایی که دچار آلرژی های پوستی مزمن و حساسیت هستند از این میوه بهره لازم را خواهند برد.به همین خاطر خرمالو نارس باید در آب خیسانده شود و ۷ روز در آفتاب بماند و سپس به مدت ۳ روزبماند پس از ۱۰ روز، آب آن را باید در موضع مورد نظر با پنبه بمالید. این کار به تدریج حساسیت پوست را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید:   آشنایی با خواص و مضرات خرمالو

فشار خون و خرمالو:

وجود سدیم بیش از اندازه در رژیم غذایی می‌تواند باعث بروز فشار خون بالا شود. خرمالو میزان بسیار کمی سدیم دارد. از این رو، می‌توان آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم سدیمِ متعادل برای کسانی که فشار خون بالا دارند، استفاده کرد.

جوش صورت:

آب خرمالو می تواند به عنوان تمیز کننده صورت برای از بین بردن چربی و آلودگی های پوست و درمان جوش صورت و آکنه استفاده شود.

سلامت دستگاه گوارش:

چنان‌چه می‌دانید فیبر برای حرکات روده ضروری است. استفاده‌ی منظم از این میوه‌ی غنی از فیبر می‌تواند به کاهش مشکلات مربوط اجابت مزاج کمک کند، و در نتیجه راه را برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش هموار کند. تانن موجود در خرمالو حرکات روده را تنظیم می‌کند، و در نتیجه اسهال را برطرف می‌کند. همین به نوبه‌ی خود، به سالم ماندن سیستم گوارش کمک می‌کند.

این مطلب دارد ۲ نظر

  1. فرهان مهربان گفت:

    من شنیدم خرمالو سبب یبوست می شه نه بهبودش درسته؟

یک نظر بدهید