نشستن بیش از اندازه پای اینترنت با شما چه می کند؟

در طی مطالعات و تحقیقات جدید دانشمندان در خصوص میزان زمانی که افراد صرف اینترنت می کنند، به این نتیجه رسیده اند که صرف بیش از ۶ ساعت از روز برای اینترنت می تواند خطر مرگ را برای این افراد به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد.

طبق این مطالعات محققان دانشگاه تورنتو بیان کرده اند حتی اگر مرتب هم ورزش کنید نشستن به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت یا بیشتر در روز منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ زودرس می‌شود.

چه در دفتر کار و چه در خانه، مرور وب معمولاً همراه با کم تحرک بودن است.چیزی که درباره خطر نشستن بیش از حد در یافته‌های علمی تکان دهنده است، این است که حتی با صرف یک زمان کوتاه از روز خود در وبگردی‌های اینترنتی،  صدمه‌ای بر بدن وارد می‌شود که ساعت‌ها رفتن به  سالن ورزشی نمی‌تواند خسارت آن را از بین ببرد.

میز ایستاده و میزهای تردمیل که در محل کار و هم در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله برخی از روش‌های جدید و مرسوم هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تحرک خود را در طول روز افزایش دهید. اگر این امکان پذیر نیست، می‌توانید یک برنامه را بارگیری کنید یا از وب سایتی استفاده کنید که دارای تایمر باشد و به شما هشدار دهد تا از ادامه کار با اینترنت و رایانه جلوگیری کنید و حدوداً هر نیم ساعت به مدت دو دقیقه قدم بزنید.

پرتوی نور آبی که از صفحه نمایش تلویزیون، رایانه و تلفن‌های هوشمند ساطع می‌شود، می‌تواند خواب شما را دچار اختلال کند. قرار گرفتن در معرض نور آبی، زیرا این پیام را به بدن شما می‌فرستد که هنوز روز است، بنابراین ملاتونین  که هورمون خواب است را تحت تأثیر قرار داده و باعث اختلال خواب می‌شود.

همچنین بخوانید:   افسرده ها مراقب پوکی استخوان باشند

کج کردن سر با زاویه‌های غیرطبیعی برای نگاه کردن به تلفن هوشمند، فشار بسیاری به گردن شما وارد می‌کند که می‌تواند به اندازه کافی شدید باشد تا باعث آسیب دائمی به آن شود.

 وزن میانگین ​​سر یک افراد که به طور طبیعی به صورت راست قرار دارد، ۱۰ تا ۱۲ پوند است، اما هنگامی که فرد سر خود را به اندازه ۶۰ درجه کج کرده باشد، آن فشار وزنی روی ستون فقرات به ۶۰ پوند افزایش می‌یابد. برای پیشگیری از آسیب فشار وارد شده بر گردن، تلاش کنید هر چه به جای متن مکالمه تلفنی برقرار کنید، یا حداقل استراحت کنید و از گذراندن وقت زیاد برای کار با تلفن خود خودداری کنید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید