خواص و فواید کدو حلوایی چیست؟

در این مطلب به خواص کدو حلوایی یا همان کدو تنبل خودمان خواهیم پرداخت. کدو تنبل یا کدو حلوایی خواص بسیاری دارد که در زمینه های زیبایی و درمانی و…. است. با ما در ادامه همراه شوید تا خواص کدو را بیشتر بشناسیم.

خواص زیبایی کدو حلوایی یا کدو تنبل

در این بخش خواص و فواید کدو تنبل برای زیبایی را مطرح خواهیم کرد.

ضد آفتاب طبیعی

بتاکاروتن موجود در کدو تنبل مانند یک ضد آفتاب طبیعی پوست را در برابر اشعه ی UV نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

درمان لکه های تیره پوستی

کدو تنبل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C که دارد به پاک سازی پوست کمک کرده و لکه های تیره آن را درمان می کند.

نرم کننده طبیعی مو

کدو تنبل دارای خواص نرم کنندگی طبیعی است که به نرم تر و صاف تر شدن موی سر کمک می کند.

جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای روی، ویتامین A و ویتامین C موجود در کدو تنبل به بهبود گردش خون در پوست صورت کمک کرده و با افزایش تولید کلاژن در پوست باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

خواص درمانی

در این بخش خواص و فواید کدو تنبل را در خصوص درمان و سلامت خواهیم خواند.

سرماخوردگی

کدو تنبل حاوی مقادیر بالای بتا کاروتن و ویتامین C است که هر دو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند؛ ویتامین C خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه را کاهش می دهد و بتاکاروتن با افزایش تولید گلبول های سفید خون خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی را از بین می برد.

همچنین بخوانید:   خواص و مضرات انجیر برای زنان باردار و ورزشکاران

معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در کدو حلوایی به بهبود هضم غذا کمک کرده، زخم معده را درمان می کند و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.

یبوست

فیبر موجود در کدو تنبل به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

تقویت بینایی

کدو تنبل سرشار از کاروتنوئید ها و بتاکاروتن است که به تقویت بینایی کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهند.

سرطان

تحقیقات انجام شده توسط گروه تغذیه دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد که بتا کاروتن موجود در کدو تنبل خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پروستات و روده بزرگ را کاهش می دهد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید