خواص میوه ای با دانه هایی یاقوتی را بشناسید!

در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص میوه ای خوشمزه و پاییزی برایتان بگوییم. انار که دانه هایی چون یاقوت را در دل خون جای داده خواص بی نظیری دارد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

جوش صورت

انار دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است و می تواند به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک کند.

رشد مو

مقادیر بالای مواد مغذی موجود در انار به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد آن ها می شود.

ریزش مو

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در انار به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکو ها، احتمال ابتلا به ریزش مو را کاهش می دهد.

سم زدایی و کبد

دانه های انار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارند به پاک سازی و سم زدایی کبد کمک می کنند و باعث درمان بیماری های کبدی مانند کبد چرب می شوند.

قند

انار در هند و خاورمیانه برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه آب انار حاوی فروکتوز است اما سطح قند خون را همانند میوه های دیگر افزایش نمی دهد، مطالعات نشان داده است که افزایش قند خون در بیماران دیابتی که روزانه ۲ بار انار مصرف کردند مشاهده نشده است.

کم خونی

مصرف انار می تواند جریان خون سالم را در بدن حفظ کند، انار حاوی مقادیر بالای آهن است که به درمان کم خونی و علائم آن مانند خستگی، سرگیجه و ضعف کمک می کند.

همچنین بخوانید:   مزایای نوشیدن شیر شتر به جای شیر گاو!

سرطان

تحقیقات نشان می دهد که انار به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا ۵ و پونیسیک اسید که دارد به پیشگیری و درمان تومور و انواع سرطان به ویژه سرطان پستان و پروستات کمک می کند؛ در واقع انار مانع از تکثیر سلول های سرطانی شده و حتی باعث مرگ یا آپوپتوز آن ها می شود.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید