کالری چای سیاه چقدر است ؟

چای سیاه جز دسته ی خوراکی های کم کالری است.

مانند سایر انواع چای، چای سیاه حاوی ترکیب‌های مقابل است: کافئین، آمینو اسید، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، پتاسیم، مواد معدنی عمده و مواد معدنی فرعی، منگنز، فلوراید، پلی‌فنول‌ها. چای سیاه همچنین حاوی کاتچین (آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در چای است که با سلول‌های سرطانی مقابله و از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند)، تانن (ترکیبات شیمیایی طبیعی که قابض بودن چای سیاه و شراب قرمز را به آن‌ها می‌دهد)، گوانین (یک ماده محرک طبیعی) و گزانتین (یک ماده محرک طبیعی دیگر، مشابه کافئین) است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه، به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب سلول‌ها در بدن کمک می‌کنند.

خواص چای سیاه برای لاغری

مطالعات نشان داده‌اند که چای سیاه در کاهش وزن موثر است. مولکول‌های چای سیاه بزرگتر از انواع دیگر چای هستند. این بدان معناست که مولکول‌های چای سیاه، زمان بیشتری را در روده کوچک می‌مانند و فرایند هضم را طولانی‌تر می‌کنند.

دانشمندان معتقدند که وجود این مولکول‌ها در روده کوچک به افزایش جمعیت باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند. در نتیجه، بافت های کبدی رسوبات چربی را با کارایی بیشتری می‌سوزانند.

کافئین موجود در چای، سطح انرژی و میزان سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد. نوشیدن چای سیاه قبل از ورزش می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و سریع‌تر وزن کم کنید.

کافئین موجود در چای، دمای بدن را افزایش می‌دهد. وقتی دما افزایش می‌یابد، واکنش‌هایی را در بدن ایجاد می‌کند که منجر به افزایش سوخت‌وساز مواد مغذی و ویتامین‌ها و در نهایت چربی سوزی می‌شود.

همچنین بخوانید:   مصرف چای سیاه بهتر است یا چای سبز؟

😋 هر یک لیوان چای سیاه چه مقدار کالری دارد؟

🔥 هر یک لیوان چای سیاه هیچ کالری ندارد.

مصلح چای سیاه چه خوراکی هایی هستند؟

مصلح های چای سیاه عبارتند از: آبلیمو و شیر

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید