ترفندهای سریع برای حذف لکه های مبل و فرش

 مبلمان و فرش های خانه بیشتر از سایر وسایل استفاده و کثیف می شوند. بنابراین در معرض آلودگی ها، گرد و غبار و انواع لکه ها هستند.

اگر فرزند خردسال در خانه دارید که لکه شدن مبل و فرش یک امر طبیعی است. همچنین مبلمان و فرش خانه در زیبایی ظاهری و تمیزی خانه نقش مهم و موثری دارند.

باید بدانید اکر لکه ها به موقعه تمیز نشوند و در بافت و الیاف مبل و فرش باقی بمانند علاوه بر ظاهری ناخوشایند دیرتر تمیز می شوند و تمیز کردن آن ها نیاز به شوینده هایی دارد که باعث آسیب به الیاف یا تخریب آن ها خواهند شد.

با استفاده از ترفندهای که در این مقاله بیان می کنیم به راحتی و سریع بدون آسیب به الیاف، برای حذف لکه های مبل و فرش خود اقدام کنید. برای دانستن این ترفندها تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های پاک کننده مناسب برای حذف لکه های مبل و فرش

انتخاب پاک کننده ی مناسب برای حذف لکه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. حذف لکه های مبل و فرش از این جهت دارای اهمیت است که اگر الیاف مبل و فرش شما آسیب ببیند و یا تخریب شوند. هزینه ی جایگزینی آن ها بسیار زیاد و گزاف خواهد بود.

همچنین بدلیل استفاده ی مکرر از شوینده ها بهتر است، شوینده ای انتخاب شود که فاقد ترکیبات مضر برای سلامتی بدن و محیط زیست باشند.

پیشرفت تکنولوژی و ظهور مواد برپایه ی نانو باعث بهبود خواص ترکیبات شوینده و پاک کننده شده است. زیرا ترکیبات برپایه ی فومولاسیون نانو بهتر به الیاف پارچه نفوذ می کنند و برای حذف لکه های مبل و فرش موثرتر خواهند بود.

همچنین ترکیبات نانو می توانند خواص آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار را به همراه بیاورند. که برای تمیزی بخشیدن طولانی مدت به مبل و فرش بسیار موثر و حائز اهمیت اند. در زیر به معرفی شوینده های موثر براساس فناوری نانو و ترفند استفاده از آن ها برای تمیزی سریعتر مبل و فرش می پردازیم.

 

انواع روش ها برای حذف لکه های مبل و فرش

استفاده از لکه بر فرش و مبلمان نانوسان

 برای از بین بردن لکه های مقاوم چربی روی سطح مبل و فرش باید سریع اقدام کنید. اما خبر خوب این است که نیاز به آب و روش های سنتی ندارید.

لکه بر فرش و مبلمان نانوسان که برپایه ی فناوری نانو طراحی شده است. می تواند به راحتی به الیاف فرش و مبل نفوذ کند و آلودگی ها را در هر سطحی برطرف کند.

روش های خانگی که از ترکیب سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن چربی ها سطوح استفاده می شود، قابل کاربرد برای از بین بردن لکه های چربی فرش و مبل نخواهد بود. زیرا این ترکیب اسیدی است و ممکن است به الیاف پارچه ی مبل شما آسیب برساند.

ترکیب لکه بر نانوسان با وجود قدرت بالا در پاک کنندگی فاقد ترکیبات اسیدی و آسیب زا به الیاف مبل و فرش شماست. بنابراین می توانید با خیال راحت از این ترکیب برای از بین بردن لکه های چربی، جوهر، زغال، و لکه ی انواع مواد خوراکی استفاده کنید.

لکه بر فرش و مبلمان نانوسان قابل کاربرد برای از بین بردن لکه فرش، موکت، مبلمان، کوسن و سایر سطوح مشابه است. برای استفاده، لکه بر مبل و فرش نانوسان را دقیقا روی لکه بریزید (اسپری کنید یا به کمک اسفنج نرم روی سطح لکه پخش کنید) به مدت یک دقیقه جهت اثرگذاری به آن فرصت دهید. سپس سطح مورد نظر را با دستمال خیس تمیز نمایید تا لکه محو شود.

لکه بر مبل و فرش نانوسان را از فروشگاه معتبر و دارای ضمانت اصالت کالای حیلامات تهیه کنید.

 

استفاده از شامپو فرش نانوسان

اگر فرش یا مبلی که دچار لک شده است، کاملا تمیز نباشد. ممکن است با حذف لکه قسمت تمیز شده متمایز و تمیزتر از سایر قسمت های فرش شود و سطح، یک دستی سابق را نداشته باشد. در این حالت توصیه می کنیم بجای استفاده از لکه بر فرش و مبلمان نانوسان از شامپو فرش نانوسان استفاده کنید.

شامپو فرش ها عموما ترکیبات قلیایی هستند که برای از بین بردن لکه ها مناسب می باشند. اما عمق اثر بخشی و فرمولاسیون نانو در شامپو فرش نانوسان باعث شده است که این محصول جایگزین خوب قالیشویی باشد. شامپو فرش و مبلمان نانوسان فاقد فرمالین و ترکیبات مضر است بنابراین استفاده ی آن در کل سطح مبل و فرش، برای بدن شما آسیب زا نیست.

شامپوفرش نانوسان را از فروشگاه معتبر و دارای ضمانت اصالت کالای حیلامات تهیه کنید.

 

ترفندهای خانگی برای حذف لکه های مبل و فرش

اگر لکه های ایجاد شده سطحی بود و به شامپو و لکه بر مبل و فرش نانوسان دسترسی نداشتید. پیشنهاد می شود از روش های زیر برای حذف لکه ها استفاده کنید.

استفاده از ترکیب آب و نمک

شوینده های عموما ترکیبات قلیایی هستند که در حذف چربی های موثرند. ترکیب آب و نمک ساختار قلیایی دارد و می تواند در حذف چربی موثر باشد.

در این روش یک قاشق نمک را در یک لیتر آب مخلوط کنید و به قدری هم بزنید که کف کند. سپس از محتویات کف ایجاد شده با کمک گرفتن از اسفنج نرم برای حذف لکه ی ایجاد شده استفاده کنید. بعد از حذف لکه، سطح مبل یا فرش خود را با دستمال حوله ای خشک کنید.

استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب

این ترکیب قابل کاربرد برای لکه های چربی نیست. اما می توانید از ترکیب سرکه سفید و آب برای پاک کردن لکه های چای یا قهوه استفاده کنید.

برای ساختن این محلول لکه بر، یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید و داخل شیشه اسپری بریزید. روی لکه مورد نظر اسپری کنید. سپس با پارچه ی تمیز محلول را از سطح فرش پاک کنید.

در هنگام ساختن محلول توجه کنید که نسبت آب و سرکه برای کاهش خواص اسیدی سرکه حائز اهمیت است زیرا ترکیب بیش از حد اسیدی ممکن است به الیاف فرش و مبل شما آسیب برسانند.

استفاده از ترکیب آب اکسیژنه و آب

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید یک اکسید کننده ی متداول صنعتی است که به میزان ۶ تا ۹ درصد در اکسیدان های مو استفاده می شود.

اگر به هیدروژن پراکسید دسترسی دارید می توانید از ترکیب آن با آب داغ یک مخلوط پاک کننده برای حذف چربی ها درست کنید. برای ساختن چنین پاک کننده ای کافیست یک قاشق غذاخوری از هیدروژن پراکسید را در یک لیتر آب حل کنید و روی سطح لکه ی مورد نظر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هیدروژن پراکسید ترکیب خورنده محسوب می شود و استفاده ی بیش از حد آن باعث آسیب به الیاف مبل و فرش شما خواهد شد.

جمع بندی

پاکیزگی خانه بویژه مبل و فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی همواره باید روشی انتخاب شود که موثر، کم خطر، اقتصادی و سریع باشد. دراین میان روش های خانگی دارای اثربخشی کمتری نسبت به لکه برهای صنعتی چون لکه بر نانوسان است.

بنابراین در صورتی که به شامپو فرش و لکه بر مبلمان و فرش نانوسان دسترسی ندارید. توصیه می شود به طور موقت از ترکیبات خانگی برای لکه زدایی اولیه استفاده کنید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید