تمامی نکات مربوط به عمل بینی و رینوپلاستی با دکتر بیژن فریدنیا

دکتر بیژن فریدنیا

ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف صورت، از مهم ترین اهداف جراحی پلاستیک است و پزشک متخصص، با انجام هرچه بهتر روش های جراحی، مزایای زیبایی شناختی را با مزایای عملکردی ترکیب می کند. در واقع یکی از اصلی ترین اهداف جراحی بینی، ایجاد هماهنگی مناسب بین اجزای مختلف صورت است. باید در نظر داشته باشیم که بینی در مرکزیت صورت قرار دارد. یعنی یکی از اجزای صورت است که بیشتر از همه می تواند در چهره فرد تاثیر بگذارد، بنابراین باید آن را با بقیه اجزای صورت هماهنگ کرد تا به ترکیب و هماهنگی مورد نظر رسید.

مهم است که با جراح خود مشورت کنید، نقاطی از بینی خود را که دوست ندارید و می خواهید تغییر دهید را شناسایی کنید و آگاه باشید که با عمل چه چیزی می توانید به دست آورید و چه چیزهایی را نه. اینها برخی از توصیه هایی است که می توانید قبل از مراجعه به کلینیک یا مرکز پزشکی زیبایی برای انجام عمل بینی به آنها توجه کنید.

البته در همه موارد، انجام عمل بینی به منظور تغییر در چهره و صورت نیست و گاهی اوقات، افرادی که در معرض آسیب هایی مانند شکستگی بینی بوده و دارای مشکلات تنفسی هستند، از این شیوه جراحی برای ارتقای سطح تنفسی خود استفاده می کنند و آسیب به وجود آمده را برطرف می کنند. باید گفت عمل بینی نیز مانند هر عمل دیگری، عوارضی را با خود به همراه دارد و بهتر است با آگاهی کامل نسبت به این عوارض، در خصوص جراحی بینی تصمیم گیری کنید.

ما به شما نکاتی را ارائه می دهیم تا بدون هیچ شکی وارد اتاق عمل شوید، با در نظر گرفتن بهترین توصیه ها عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهید و بهترین دوره ممکن پس از عمل را برای دستیابی به نتایج رضایت بخشی سپری کنید؛ بدون اینکه هیچ گونه نگرانی خاصی قبل و بعد از مراحل عمل جراحی داشته باشید.

جراحی بینی دکتر فریدنیا

مراقبت های بعد از عمل بینی

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی، اهمیت زیادی دارند. در صورت عدم رعایت این موارد، ممکن است آسیب ها و مشکلات جبران ناپذیری متوجه بینی شما شود. در روزهای اول پس از عمل جراحی سعی کنید سرتان را در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن خود قرار دهید، غذاهایی که خیلی گرم هستند یا نیاز به جویدن زیاد دارند، میل نکنید. باید سعی کنید پانسمان ها را همیشه تمیز نگه دارید تا از عفونت جلوگیری کنید و می توانید برای کاهش تورم ناحیه بینی، از کمپرس یخ استفاده کنید.

اگر مجبور به عطسه کردن هستید، این کار را با دهان باز انجام دهید. علاوه بر این، توصیه می شود تا آنجا که ممکن است، کمتر صحبت کنید. بهتر است در این بازه زمانی، به هیچ عنوان فعالیت ورزشی نداشته باشید و تا چندین ماه، به صورت سبک تری به ورزش کردن بپردازید. اگر می خواهید عوارض ناشی از جراحی را کاهش دهید، بهتر است این موارد را در ۱۰ روز اول پس از جراحی بینی رعایت کنید.

۳۰ روز پس از عمل، نتایج نهایی دیده می شود و بیمار می تواند یک زندگی عادی داشته باشد، اگرچه باید مراقبت های خاصی را انجام دهد. مهم است که در دو تا سه ماه اول، به طور مداوم در مقابل نور خورشید قرار نگیرید، از سرما و باد در ناحیه عمل شده خودداری کنید و از انجام حرکات ناگهانی که ممکن است بر ناحیه عمل شده تأثیر بگذارد، خودداری کنید. توصیه می شود در ماه های اول سیگار نکشید و از مشروبات الکلی استفاده نکنید تا روند بهبودی بافت ها کند نشود.

عمل بینی دکتر فریدنیا

عمل بینی

سعی کنید که تا حد امکان، داروهای تجویز شده را مصرف کنید تا برایتان مشکلاتی مانند عفونت بینی به وجود نیاید. البته باید داروها را در دوزها و زمان های مشخص شده توسط پزشک مصرف کنید. داروهایی را که توسط جراح تایید نشده است به تنهایی و به صورت خودسرانه مصرف نکنید. اگر در خصوص مصرف یا عدم مصرف داروهای خود شک دارید، با پزشک مشورت کنید تا داروی مصرفی مناسبی را برای شما تجویز نماید.

مراجعه به جراح پلاستیک متخصص و حرفه ای

قبل از ورود به اتاق عمل؛ تیم پزشکی برای رفع ابهامات در طول فرآیند و بعد از عمل بینی شما را همراهی خواهند کرد. این کار منجر به رفع ابهامات بیمار در خصوص عمل بینی می شود و به نوعی اضطراب ناشی از عمل را کاهش می دهد. دکتر بیژن فریدنیا، توجه خاصی به مشاوره های پیش از عمل دارد و در صورت نیاز، چندین جلسه مشاوره برای بیمار خود برگزار می کند تا آگاهی های لازم را در خصوص عمل، در اختیار او قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که جراحی بینی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، بنابراین حتی اگر تجربیاتی را از افراد دیگری که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند می شنوید، بهتر است که تمامی نکات و اطلاعات مورد نیاز خود را، از پزشک متخصصی که سال ها در این حوزه به فعالیت و تحصیل پرداخته است، به دست آورید.

در صورتی که از عمل بینی واهمه دارید و نگران عوارض ناشی از آن هستید، بهتر است به کلینیک دکتر فریدنیا

  مراجعه کنید و پس از برگزاری جلسات بحث و مشاوره، به نگرانی های خود در این خصوص پایان دهید و با انجام جراحی و عمل بینی و یا رینوپلاستی، زیبایی چهره خود را دو چندان کنید.

منبع: https://drbijanfaridnia.com

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید