جراحی بینی استخوانی

یکی از مهمترین جراحی های زیبایی جراحی بینی استخوانی میباشد که قبل از عمل سوالاتی برای بیمار ایجاد خواهد شد. یکی از این سوالات رایج این است که رشد استخوان بینی بعد از عمل جراحی به چه دلیلی رخ میدهد؟ و یا اینکه ایا عمل جراحی بینی باعث رشد استخوان بعد از عمل میشود؟

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با پاسخ این سوالات و سوالات از این قبیل بیشتر آشنا کنیم.

بعد از جراحی بینی حدودا دو تا چهارده هفته طول میکشد که بیمار به روال عادی زندگی خود بازگردد. در این مدت ممکن است بیمار با عوارضی رو به رو شود که به مرور زمان این عوارض از بین میرود ولی اگر بخواهیم به یکی از این عوارض اشاره کنیم، رشد استخوان بینی یا ورم بینی بعد از عمل است. بینی معمولا بعد از قرار گرفتن در معرض عمل جراحی دچار تورم میشود. ولی این تورم بسته به نوع عمل کم یا زیاد است و در افراد متغیر است. همچنین نمیتوان زمان دقیقی برای رفع این تورم در نظر گرفت. پزشک بعد از عمل بینی را گچ میگیرد که بینی در مکان خود ثابت شود و بعد از جدا شدن این بخش گچی شاهد تورم و کبودی خواهید بود که معمولا پزشکان توصیه میکنند تا یکسال بعد از جراحی منتظر دیدن نتیجه ی جراحی بمانند.

جراحه الأنوف فی ایران

نحوه ی انجام عمل جراحی بینی استخوانی

همانطور که میدانید نتیجه ی عمل بینی در ابتدا بستگی زیادی دارد به جراح. یعی هرچقدر جراه شما ماهر و با تجربه تر باشد نتیجه ی عمل نیز بهتر خواهد بود

  • اولین گام در عمل جراحی بینی بیهوشی یا بی حسی است که طبق صلاح دید پزشک نوع آن را انتخاب میکنند ولی در حالت کلی جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام میشود.
  • ایجاد برش های ظریف و کوچک برای تسلط و دسترسی بر بینی برای رفع ایرادات
  • انجام عملیات درمانی: پیوند غضروف، تراش استخوان بینی، کوچک کردن بینی، فرم دهی و اصلاح ایرادات ظاهری
  • بازگشت پوست بینی روی بینی و زدن بخیه
  • مرخصی از بیمارستان
  • رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی

رشد استخوان بینی بعد از عمل بینی

رشد استخوان بینی بعد از عمل به دو دسته ی کلی تقسیم بندی میشوند:

نوع اول: استخوان ناشی از زخم ها و برش ها

نوع دوم: استخوان ایجاد شده برای روش جراحی برای فرم دهی به بینی( برای افرادی که عمل بینی باز انجام داده اند)

 روش جراحی: در جراحی باز برش های ایجاد شده بزرگ است و ایرادات بسیاری را رفع میکند احتمال رشد استخوان اضافی بعد از عمل بینی را افزایش میدهد.

مراقبت: یکی از مهمترین عواملی که در کاهش دادن میزان ورم نقش اساسی دارد مراقبت بعد از عمل است.

مراقبت های لازم برای رفع رشد استخوان روی بینی

  • بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به بدن( در زاویه ی ۳۰ الی ۴۵ درجه)
  • اجتناب از استحمام با اب گرم
  • استفاده از کمپرس سرد یا یخ بر روی منطقه
  • اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات
  • مصرف زیاد آب و مایعات
  • پیروی از دستورات پزشک درباره مصرف موارد دارویی
  • امتناع از انجام حرکات ورزشی سنگین در چند هفته ی اول بعد از جراحی
  • پرهیز از استفاده داروهایی که باعث رقیق شدن خون میشود
  • اجتناب از بلند کردن وسایل سنگین

درد استخوان بعد از عمل بینی

جراحی بینی نیز مانند سایر انواع جراحی ها همراه با درد است و امکان ندارد جراحی بینی بدون درد سپری شود. اینکه طی جراحی دردی احساس نشود بخاطر بیهوشی بوده است ولی اگر بعد از جراحی بینی نیز دردی احساس نکرده است قطعا یک پزشک حاذق و با تجربه جراحی را انجام داده است. البته میزانی احساس درد خفیف بعد از جراحی امری کاملا طبیعی است. نمیتوان به طور قطعی راجع به علت درد استخوان بعد از عمل و یا اینکه دردی وجود دارد یا نه صحبت کرد. ولی حداقل میزان درد را هر فرد میتواند احساس کند. درواقع هیچ یک از عوارض و در بعد از عمل قابل پیش بینی نمیباشد و بستگی به انجام عمل جراحی و سپس به مراقبت بعد از جراحی دارد. باید بدانید مهمترین دلیل حس خوب برخی افراد نسبت به عمل بینی، دید واقع بینانه ی آن ها نسبت به نتیجه ی عمل است.

 علت درد استخوان بعد از عمل بینی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هیچ پاسخ عمومی در این رابطه وجود ندارد و بستگی زیادی به میزان تحمل درد فردی دارد. جالب است بدانید که نتیجه ی جراحی بینی در افراد متفاوت متغیر است. در برخی افراد چند ماه بعد از عمل و در برخی افراد تا چند سال نیز ممکن است طول بکشد.

عوامل کاهنده ی درد بعد از عمل بینی

  • استفاده از تکنیک های نوین
  • ایجاد برش های کوچک تر
  • استفاده از ابزار های مخصوص برای انجام جراحی

جراحی بینی بسته

جراحی بینی به روش بسته یکی از تکنیک های جراحی بینی میباشد که در بینی هایی که نیاز به تغییر زیاد ندارد کاربرد دارد.

مزایای عمل جراحی بینی به روش بسته

  •  کبودی تورم کمتر
  • دوره نقاهت کوتاه تر
  • درد بسیار کم

درد استخوان بعداز عمل چقدر طول میکشد؟

بعضی از افراد ممکن است طول مدت کوتاه تری را برای رفع حالت کبودی و ورم تجربه میکنند ولی در حالت کلی افرادی که جراحی بسته انجام میدهند این عوارض را در کمترین حالت ممکن تجربه میکنند و فقط بعد از گذشت چند روز میتوانند به طور کامل نتیجه ی کامل عمل جراحی را ببینند. ولی در حالت کلی درد حاصل از جراحی بینی بعد از گذشت دو الی سه روز کمتر میشود ولی در صورت ادامه دار بودن باید به پزشک مراجعه کنید تا علت درد استخوان بعد از عمل را به طور کامل بررسی کنند. چرا که یکی از علت درد استخوان بعد از عمل بینی میتواند مربوط به عفونت در قسمت بخیه ها یا زخم ها باشد که باید به پزشک مراجعه شود.

نوع بینی را معمولا با توجه به ضخامت پوست تشخیص میدهند. هرچقدر پوست ضخیم باشد بینی گوشتی و هرچقدر پوست نازک باشد بینی استخوانی تر است. این مورد در مورد غضروف بینی هم صدق میکند. چنانچه بافت غضروفی و استخوانی متراکم تر بینی استخوانی، و هر چقدر تراکم استخوانی کمتر باشد بینی گوشتی میباشد.

عمل بینی با لیزر امکان پذیر نمیباشد و هرآنچه که درمورد جراحی بینی با لیزر میدانیم درواقع پلاسماجت بینی میباشد که نمیتواند روی استخوان و غضروف تاثیری بگذارد و فقط به میزان کمی روی پوست تاثیر میگذارد و باعث جمع شدن پوست میشود. در این روش که به اشتباه جراحی بینی استخوانی با لیزر شناخته شده است فقط نقاطی روی پوست بینی ایجاد میشود که درواقع همان سوزاندن پوست است تا باعث جمع شدن آن شود ولی عملا هیچ تغییری روی بافت استخوانی یا غضروفی بینی ایجاد نمیکند. برای انجام لیزر و جمع کردن پوست نیاز به چندین جلسه مراجعه و درمان است در حالیکه تغییرات ایجاد شده نیز به اندازه ی جراحی بینی نخواهد بود.

از پلاسما جت غالبا در بینی هایی که قبلا عمل انجام شده است استفاده میکنند

عمل بینی استخوانی

در عمل جراحی بینی،  جراحی بینی استخوانی آسانتر از جراحی بینی گوشتی میباشد

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید