درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

باز بودن منافذ پوست صورت یکی از مشکلات شایع در پوست است که ممکن است باعث ایجاد جوش، آکنه و ترشح چربی اضافی شود. این مشکل معمولاً به دلیل افزایش تولید چربی در پوست و عدم تمیز کافی از پوست رخ می‌دهد.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید پوست را به صورت منظم تمیز کنید و از استفاده از محصولات ضد جوش و ضد آکنه استفاده کنید. همچنین، مصرف مواد غذایی سالم و کاهش مصرف چربی و شیرینی‌های قندی نیز به کاهش تولید چربی در پوست کمک می‌کند.

استفاده از ماسک‌های طبیعی نیز می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. مثلاً، ماسک گل ختمی باعث تسکین پوست و کاهش ترشح چربی در پوست می‌شود. همچنین، ماسک آووکادو و عسل نیز باعث ترمیم پوست و بهبود بافت پوست می‌شود.

در صورتی که با این مشکل در پوست خود مواجه هستید و راهکارهای معمول برای رفع آن برای شما موثر نبوده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا راهکارهای دیگری را برای شما تجویز کند.

اهمیت مراقبت از پوست صورت

پوست صورت یکی از قسمت‌های حساس بدن ماست که به دلیل تماس مداوم با عوامل خارجی، مانند آلودگی هوا، آفتاب، مواد شیمیایی و غیره، به خطر افتاده است.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید پوست را به صورت منظم تمیز کنید. برای این کار، می‌توانید از محصولات تمیز کننده پوست استفاده کنید که به خوبی کثافت و آلودگی را از پوست حذف می‌کنند. همچنین، بهتر است از محصولات ضد جوش و ضد آکنه نیز استفاده کنید تا از ایجاد جوش و آکنه در پوست جلوگیری شود.

یکی دیگر از راهکارهای مهم برای رفع مشکل باز بودن منافذ پوست صورت، مصرف مواد غذایی سالم است. مصرف مواد غذایی سالم، مانند میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و غیره، به کاهش تولید چربی در پوست کمک می‌کند. همچنین، کاهش مصرف چربی و شیرینی‌های قندی نیز به کاهش تولید چربی در پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این راهکارها، بهتر است از کرم های حاوی عوامل ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت شود. همچنین، از استفاده از محصولات حاوی ویتامین E نیز می‌توانید استفاده کنید تا پوست شما نرم و لطیف باشد.

در صورتی که با مشکلی در پوست خود مواجه هستید و راهکارهای معمول برای رفع آن برای شما موثر نبوده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا راهکارهای دیگری را برای شما تجویز کند. پزشکان می‌توانند با تجویز داروهای خاص و محصولات پوستی، به شما کمک کنند تا مشکل پوست خود را بهبود بخشید.

همچنین بخوانید:   با تقویت پوست سر ریشه ی موهایتان را حفظ کنید

درمان منافذ باز پوست صورت

درمان خانگی بسته شدن منافذ پوست صورت با لیموترش

لیموترش به واسطه خاصیت اسیدی که دارد، یکی دیگر از موادی است که شما می توانید برای درمان منافذ باز صورت خود از آن بهره بگیرید. بدین منظور باید چند قطره آب لیمو را با آب ترکیب کنید و پوست خود را به وسیله آن شستشو دهید. انجام چنین کاری نه تنها باعث بستن منافد باز پوست صورت می شود، بلکه به خوبی می تواند جوش های صورت را هم از بین ببرد. نکته ای که لازم است در این روش حتما به آن توجه کنید، ابن است که به هیچ عنوان آب لیمو را مستقیم و بدون ترکیب با آب با پوست صورت تماس ندهید، چرا که ممکن است در برخی از افراد باعث بروز حساسیت های پوستی گردد.

ماسک خانگی برای بستن منافذ پوست با ژل آلوئه ‌ورا

بسیاری از افراد استفاده از ژل آلوئه ورا را بهترین درمان منافذ باز صورت می خوانند، چرا که یکی از خواص آلوئه ورا برای پوست، تمیز و تغذیه نمودن آن است و می تواند به برطرف کردن منافذ باز صورت کمک شایانی کند. در این روش درمانی که بسیار ساده است، باید مقداری ژل آلوئه ورا را روی منافذ پوست خود بزنید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر، اجازه دهید تا آلوده ورا به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس پوست خود را با آب سرد شستشو دهید. با استفاده منظم و مداوم از این روش، شاهد نتایج خیره کننده ای در بسته شدن منافذ باز پوست خود خواهید بود.

بستن منافذ باز پوست با ماسک خانگی گوجه‌ فرنگی

گوجه فرنگی حاوی اسیدهای طبیعی فراوانی می باشد و به کمک همین اسیدها می تواند چربی پوست را به حد تعادل برساند، همچنین منافذ بازی که روی پوست صورت ایجاد شده اند را از بین می برد.

برای بهره بردن از چنین خواص بی نظیری با این ماسک صورت خانگی برای منافذ باز باید گوشت داخل گوجه فرنگی را خارج کنید و با عسل به خوبی مخلوط نمایید. سپس ماسک به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و پس از آن صورت خود را با آب بشویید. برای بسته شدن منافذ باز پوست به کمک این ماسک، لازم است تا به صورت یک روز در میان از آن استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:   دیدن این نشانه ها در دست ها خبر از بیماری می دهد

ماسک صورت برای منافذ باز با جوش شیرین

یک راه درمان منافذ باز پوست صورت ، استفاده از جوش شیرین می باشد. جوش شیرین علاوه بر این که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است، با حذف آلودگی ها و ناخالصی های روی پوست باعث از بین رفتن منافذ باز صورت هم می شود. بنابراین اگر جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی منافذ باز صورت خود و برای مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید، به مرور زمان دیگر شاهد منافذ بازی روی صورتتان نخواهید بود. به شرط آن که در طول هفته دو یا سه بار از این ماسک خانگی برای رفع منافذ باز پوست صورت استفاده نمایید.

درمان خانگی روزنه های باز پوست با یخ

یکی دیگر از ساده ترین روش های از بین بردن منافذ باز پوست صورت، استفاده از یخ می باشد. یخ می تواند باعث سفت شدن پوست صورت و در نهایت بسته شدن منافذ پوست شود. به این صورت که چندین قطعه یخ را درون یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را ۱۵  تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود که روزنه های باز دارد، بگذارید. اگر این کار را به صورت مداوم و روزانه انجام دهید، به مرور زمان منافذ باز صورت شما درمان خواهد شد.

بستن منافذ پوست با ماسک خانگی عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و همین امر باعث می شود تا بتواند پوست را همیشه سالم و جوان نگه دارد. علاوه بر آن عسل را می توان یک مرطوب کننده طبیعی نامید که می تواند به خوبی منافذ باز پوست را ببندد. اگر شما هم می خواهید از عسل برای درمان منافذ باز صورت خود استفاده نمایید، فقط کافی است تا به صورت یک روز در میان مقداری از آن را روی منافذ باز پوست خود بزنید و پس از گذشت ۱۵  دقیقه آن را از روی صورت خود پاک کنید.

همچنین بخوانید:   پس از کاهش وزن با افتادگی پوست چه کنیم؟

ماسک خانگی برای منافذ باز پوست با سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از ماسک های خانگی برای منافذ باز پوست ماسک سفیده تخم مرغ است. در واقع استفاده از سفیده تخم مرغ برای آن دسته از افرادی که به دنبال درمان خانگی قطعی منافذ باز پوست‌ صورت هستند، از بهترین گزینه هاست؛ چرا که سفیده تخم مرغ سرشار از اسید آمینه و آنزیم های بی شماری است که برای بستن منافذ باز پوست صورت کمک کننده هستند.

به این منظور تنها کافی است، تمام صورت خود را با سفیده تخم مرغ بپوشانید و اندکی به آن فرصت بدهید تا روی صورت کاملا خشک شود و بتواند تاثیر خود را برای درمان منافذ پوست صورت بگذارد. پس از شستشوی صورت خود به وضوح شاهد پاک سازی عمیق پوست خود خواهید بود.

ماسک خانگی برای منافذ باز پوست چرب با جو دوسر

برای درمان باز شدن منافذ پوست صورت می توانید از جو دوسر کمک بگیرید. جودوسر می تواند به خوبی چربی اضافی پوست را از بین برده و با نابود کردن سلول های مرده پوست باعث بسته شدن منافذ پوست شود.

برای آن که بتوانید از خواص جودوسر به عنوان یک ماسک خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست بهره بگیرید، لازم است تا یک قاشق غذاخوری از آن را با رو قاشق غذا خوری عسل مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را روی پوست و به وسیله حرکات دورانی ماساژ دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند و سپس با آب شستشو دهید. تنها دو بار در هفته استفاده از این ماسک برای از بین بردن منافذ باز صورت کافی می باشد.

بخور پوست صورت

بخور صورت یک درمان خانگی برای بستن منافذ باز پوست است که بسیار کاربردی بوده و همواره در دسترس می باشد. برای این کار کافی است مقداری آب را داخل یک ظرف به جوش آورید و سپس اندکی بابونه به آن اضافه نمایید. حال سر خود را مقابل ظرف بگیرید و با یک حوله بپوشانید به گونه ای که پوست شما شروع به عرق کردن نماید. برای این که این روش بتواند به درمان منافذ صورت کمک کند، لازم است تا آن را دو بار در هفته انجام دهید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید