سفرهای دو نفره زوج‌های جوان

همیشه خاطرات سفرهای دو نفره زوج‌های جوان از جمله خاطرات به یاد ماندنی است که بعد از گذشت چند سال یادآوری آنها همچنان شیرین و لذت‌بخش هستند. تعطیلات نوروز بهترین زمان برای سفرهای چند روزه بوده و انتخاب مقصد مناسب نیز از مهم‌ترین کارهایی است دوست داران سفر، با نزدیک شدن به ایام عید به فکر انتخاب آن می‌افتند. فرقی نمی کند بخواهید بلیط قطار مشهد شاهرود تهیه کنید یا بلیط اتوبوس شیراز بوشهر، باید بلیط قطار و یا اتوبوس خود را زودتر رزرو کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین شهرهای توریستی ایران آشنا شوید.

تبریز

شهر تبریز یا شهر اولین‌ها، مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر در طول تاریخ حوادث گوناگونی به خود دیده است و یادگارهای بسیاری از سال‌های دور را در خود جای داده است؛ که حتما در سفر به این شهر باید از آنها دیدن کنید. تبریز در عین داشتن آثار تاریخی غنی همچون مساجد، کلیساها و قلعه‌های با شکوه، دارای مناظر و طبیعت دیدنی نیز هست. در ادامه با جاهای دیدنی شهر تبریز آشنا می‌شوید.برای سفر از تهرات به تبریز می توانید از بلیط قطار تهران تبریز استفاده کنید.

بازار تبریز

با هر مقصود و هدفی مسافر تبریز باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن از بازار قدیمی تبریز را در برنامه سفر خود قرار دهید. بازار تبریز یکی از زیباترین بازارهای ایران است. این سایت میراث جهانی یونسکو، نقطه داد و ستد مهمی در کنار جاده ابریشم بوده و در دوره صفویان، در قرن شانزدهم اهمیت ویژه‌ای یافت. با ورود به بازار، محو سقف‌های زیبای مرتفع، کاروانسرای قدیمی و راسته‌های پیچ در پیچی که گویی بدون انتها هستند، خواهید شد و تجربه دلپذیری از قدم زدن در این بازار خواهید داشت. از ادویه تا جواهرات، تا گلدان و ظرف‌های مسی در اینجا فروخته می‌شود و راسته فرش فروشی‌های آن به ویژه بسیار مشهور بوده و میزبان علاقه‌مندان به این هنر زیبا است. برای سفر از کیش به تبریز می توانید از بلیط هواپیما کیش تبریز استفاده کنید.

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود که در زبان ترکی به عنوان گوی مسجد شناخته شده است یکی از جاهای دیدنی تبریز است که با وجود آسیب‌هایی که از زلزله بزرگ تبریز دیده، بخش‌های باقی مانده آن نشان از شکوه وعظمت این شاهکار معماری در سال‌های دور دارند. از ساختار قدیمی مسجد کبود تبریز تنها ایوان ورودی آن باقی مانده و بیشتر بخش‌های آن در ۵۰ سال گذشته بازسازی شده است. مسجد کبود به واسطه معماری تلفیقی خود شهرت دارد؛ که شامل کاشی‌کاری معرق و تلفیق آجر و کاشی و نقوش زیبایی است که در بنا به کار برده شده است.

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان، که در مرکز شهر تبریز و در فاصله‌ای نه چندان دور از مسجد کبود واقع شده است، یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران به شمار می‌رود و به علاقه‌مندان تاریخ و یادگارهای تاریخی پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به تبریز از این موزه دیدن کنند. این موزه اشیاء دیدنی و قابل توجهی را در خود جای داده است و ساعت ها ارزش دیدن را دارد. این موزه دارای سه سالن بوده و قدمت برخی از قطعات و اشیاء منحصر‌به فرد آن به عصر آهن برمی‌گردند. برای سفر با اتوبوس به شهر تبریز می توانید از بلیط اتوبوس اینترنتی برای سفر به شهر تبریز استفاده کنید.

پارک ائل گلی

در بخش مرکزی شهر تبریز، پارک سرسبز ائل گلی قرار دارد و چشم‌اندازی زیبا از شهر را به نمایش گذاشته است. این پارک برای گذراندن یک آخر هفته آرام همراه خانواده و دوستان مناسب بوده و همچنین می‌توانید در رستوران سنتی که در مرکز پارک واقع شده است طعم لذیذ غذاهای سنتی را با قیمتی مناسب تجربه کنید. با بلیط اتوبوس سیر و سفر می توانید به این شهر سفر کنید.

کلیسای سنت استپانوس جلفا

تبریز و در کل منطقه آذربایجان، جمعیت قابل توجه‌ای از ارامنه را دارد؛ در نتیجه با چندین کلیسای زیبا و دیدنی در این ناحیه برخورد خواهید داشت. تعدادی از این کلیساها در تبریز واقع شده‌اند (کلیسای سنت ماریا یادگار  قرن ۱۲)، اما کلیسای مشهوری که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی است، صومعه سنت استفانوس است که در شهرستان جلفا قرار دارد. این کلیسای زیبا یادگار قرن نوزدهم بوده و  در دامان طبیعت جلفا و در همسایگی رودخانه ارس قرار گرفته است.

کوه عینالی   

جاذبه‌ دیگری در تبریز که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید منطقه طبیعی و تفریحی کوه عینالی است. با تجهیز شدن این ناحیه به تله‌کابین، کوه عینالی به تفریحگاه بسیاری از خانواده‌های تبریزی و همچنین گردشگران شهر تبریز تبدیل شده است. چشم انداز زیبا از شهر پاداش کوه‌نوردان و افرادی است که به قله کوه عینالی می‌رسند. اگر در سفرتان به تبریز قصد رفتن به این جاذبه را داشتید، از آنجایی که هوای تبریز در فصل تابستان نیز از خنکی لذت‌بخشی برخوردار است، حتما لباس مناسب همراه داشته باشید.

شمال ایران

 گرگان

مرکز استان گلستان، شهر زیبای گرگان با داشتن اقلیم گوناگون جلوه‌های طبیعی متنوعی را در خود جای داده است. از جنگل های انبوه، کوه، چمنزارهای وسیع، دریا و خلیج، جلگه و دشت‌های زیبا و چشم نواز تا بیابان و شوره ‌زار و تالاب. اگر از علاقه مندان به طبیعت بکر و چشم اندازهای بی‌نظیر و یا از دوست داران تاریخ و یادگارهایش هستید، سفر به گرگان را پیشنهاد می‌کنیم. بهترین زمان سفر به گرگان بهار و پاییز است؛ زمانی که درختان پر از شکوفه یا برگ های رنگارنگ پاییزی هستند.

نمک ‌آبرود

۱۲ کیلومتری جاده‌ چالوس به سمت تنکابن، شهرک زیبا و تفریحی نمک ‌آبرود قرار دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار شمال ایران به شمار می‌‎رود. در این شهرک به هیچ وجه حوصله‌تان سر نمی‌رود. تماشای مناظر سرسبز رشته کوه‌های البرز، تجربه سوار شدن بلندترین تله‌کابین ایران و گذشتن از بین جنگل‌ها به وسیله پل معلق، قدم زدن در مراکز خرید و بازارچه محلی و از همه مهم‌تر لذت بردن از هوای تمیز و تازه را می‌توانید در شهرک تفریحی نمک آبرود تجربه کنید. اگر با خودروی شخصی قصد سفر به نمک آبرود را دارید، مبداء شما هر کجای ایران که باشد باید خود را به جاده چالوس رسانده و  مسیرتان تا رسیدن به چالوس ادامه دهید. سپس با طی مسیر ۱۳ کیلومتری چالوس – نمک آبرود به این شهرک گردشگری و تفریحی زیبا می‌رسید. با اینکه در چهار فصل سال این منطقه زیبایی‌های خود را دارد؛ اما بهترین زمان سفر به نمک‌ آبرود بهار و تابستان است.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید