ساخت یک وب سایت موفق

علی حسینی یکی از مدیران موفق سئو و دیجیتال مارکتینگ در کشور می‌گوید: اگر تصمیم گرفته‌اید که سایت بزنید، اول باید بدانید چه عواملی موجب موفقیت یک سایت می‌شوند و چه عواملی یک سایت موفق را موفق‌تر می‌کنند.

سه خصوصیت یک سایت موفق عبارتند از:

  • هدف روشن و مشخصی دارد.
  • جست‌وجو در این سایت آسان است.
  •   تصویری از خود ارائه می‌دهد که شما را به برقراری ارتباط مشتاق می‌کند.

مردم با اهداف مختلف وارد شبکه‌ی اینترنت می‌شوند .بهترین سایت‌ها، آنچه را مردم به دنبالش هستند، خیلی آسان و سریع در اختیار می‌گذارند.

قبل از اینکه شروع به ساخت سایت خود بکنید این سوال‌ها را از خودتان بپرسید. هدف من از به وجود آوردن این سایت چیست؟ و چرا این هدف را انتخاب کرده‌ام؟ اگر بدانید چه تعدادی از وب‌سایت‌ها فراموش می‌کنند هدف خود را برای مردم توضیح دهند، متعجب می‌شوید. به محض ورود به یک سایت، بازدید کننده دوست دارد بفهمد این سایت راجع به چیست و چه هدفی دارد. آیا قرار است کالایی در سایت فروخته شود؟ اگر جواب مثبت است، این کالا چیست؟ آیا اطلاعاتی هم در این زمینه موجود است؟ اگر جواب مثبت است، اطلاعات مورد نظر کجا هستند؟ اغلب با نوشتن جمله‌ای کوتاه زیر نام شرکت یا زیر آرم مورد نظر می‌توان علت وجود سایت را توضیح داد. در انتخاب نام سایت خود دقت بیشتری به خرج دهید.

جستجوی آسان و سریع در سایت نیازمند برنامه‌ای دقیق ، سئو سایت و البته صرف کمی پول بیشتر است. مردم از اینکه مدام کلیک کنند و آخر سر هم آنچه را که به دنبالش بوده‌اند پیدا نکنند خسته می‌شوند. شما می‌توانید با گنجاندن دو یا حداکثر سه انتخاب در صفحه به بازدیدکنندگان کمک کنید تا محل مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنند. در صفحه‌ی اصلی عنوان‌هایی کلی ولی قابل فهم بگنجانید، مثل کالاهایی که ما می‌فروشیم، سئوالات رایج، مطبوعات، راه برقراری ارتباط با ما. به خاطر داشته باشید که اگر مشتری در سایت شما گم شود، دیگر به سایت شما باز نمی‌گردد.

پیام خود را واضح و روشن بیان کنید

بازدید کننده‌ای که وارد سایت شما می‌شود، اول دوست دارد بداند شما چه کار می‌کنید و بعد می‌خواهد بداند چه کار می‌توانید برای او انجام دهید. خیلی صریح به بازدیدکنندگان توضیح دهید کار شما چه مزایایی دارد. نباید کاربران را به حدس و گمان در مورد کار یا مزایای احتمالی حرفه‌تان وادارید.

یکی از روش‌های کاربردی سئو، به کاربردن محتوا به شکل مناسب است به عنوان مثال پاراگراف‌ها باید کوتاه باشند. پاراگراف‌های کوتاه نه تنها جذاب‌ترند. بلکه اصولاً هیچ‌کس حوصله ندارد متنی بلند بالا و سنگین را که پر از پاراگراف‌های طولانی است به دقت بخواند. نکات مورد نظر خود را اولویت‌بندی کنید. مهم‌ترین و ضروری‌‌ترین نکات و مهیج‌‌ترین خبرها را بالای صفحه بنویسید و لحظه‌ای در این کار تردید نکنید.

فکر کنید کاربری که وارد سایت شما می‌شود، تنها مشتری شماست. وادارش نکنید تمام کارها را خودش به عهده بگیرد. متن را ساده بگیرید. متن را ساده بنویسید و کارها را ساده کنید تا کسی گیج نشود.

 مشتریان باید بتوانند به راحتی با شما تماس حاصل کنند

اگر بدانید چه تعداد از سایت‌ها همین نکته ساده و اساسی را فراموش می‌کنند متعجب می‌شوید. مشتریان باید بتوانند سریع و آسان شما را پیدا کنند. در سراسر سایت شماره تلفن، آدرس، اطلاعات مربوط به پست الکترونیکی، ساعت‌های کار فروشگاه و غیره را درج کنید. همچنین در صفحه‌ی اصلی پنجره‌ای بنام تماس با ما بگنجانید. طوری که اگر کاربری روی این پنجره کلیک کرد، تمام اطلاعات و راه‌های برقراری تماس با شما در این پنجره قابل رویت شوند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید