این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها معجزه گر است

سیر کاشت و برداشت شده در اقلیمهای گرم و خشک‌، نسبت به مناطق جلگه‌ای و مرطوب‌، از گرما و خشکی بیشتری برخوردار بوده و در خواص قویتر است.سیر یکی از بهترین داروهای طب سنتی ایران است که طبع آن‌، گرم و خشک در درجه دوم و سوم است، درجه دوم یا سوم بودن طبعش، به مزاج زمینی که در آن کاشت می‌شود و به نوع آب و هوا یا اقلیم منطقه بستگی دارد.

ریشه گیاه سیر معروف به تریاق الفقراء یا پادزهر فقیران است؛ مدر حیض (یعنی گشاینده عادت ماهیانه در زنان) و عرق بوده و از بین برنده رطوبات بدن است.

خواص و فواید سیر
سیر ملطف یا رقیق‌کننده خون است؛ سیر یک داروی ضدسرطان است، افزایش‌دهنده‌ میل جنسی‌، تنظیم‌کننده‌ کلسترول خون و کاهش‌دهنده علائم آسم‌، ضدسرماخوردگی و احتقان است، ضداسهال همچنین تنظیم‌کننده‌ فشار خون و چربی خون است.

اگر سیر‌ را با پیاز و زنجبیل مخلوط کنیم، به داروی قدرتمندی دست می‌یابیم که می‌توان آن را حتی در بیماران سرطانی استفاده کرد؛ این ترکیب به‌طور فوق‌العاده‌ای باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سیر و درمان انواع عفونت
یکی از بهترین داروها، معجون سیر و عسل است؛ معجون سیر و عسل را ۷ روز ناشتا بخورید؛ بدین منظور ۲ یا ۳ حبه سیر‌ را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، این ترکیب باعث برطرف کردن عفونت‌ها، سرماخوردگیها، سرفه، تب، خراش‌ها و زخم‌ها و نیز برای لاغر شدن و تناسب اندام و جلوگیری از ریزش مو بسیار مجرب است.

فواید سیر برای درمان سرطان
به بیماران مبتلا به سرطان معده و روده  توصیه می‌شود از ترکیب ۳ حبه سیر و یک لیوان شیر گرم هر روز صبح ناشتا میل کنند؛ ترکیب سیر و شیر یک ترکیب دارویی بسیار مؤثر در درمان سرطان لوزالمعده است.

همچنین بخوانید:   پونه یبوست می آورد !

باز‌کننده عروق کرونر قلبی با شربت ثومیسل
شربت ثومیسل (Thomisel) یکی از بهترین اشکال دارویی در طب سنتی ایرانی به‌شمار می‌رود؛ این دارو، باز‌کننده عروق کرونر قلبی و مغزی بوده و جلوگیری‌کننده از سکته قلبی و مغزی و حتی پایین‌آورنده فشارخون و چربی کلسترول خون است.

طرز تهیه شربت ثومیسل به این صورت است که ۳۰ حبه سیر را بکوبید و همراه با ۹ عدد لیموی ترش آبدار که آن را نیز آسیاب کرده‌اید با ۷ لیوان آب درون ظرفی مخلوط کرده روی شعله قرار دهید؛ قبل از آنکه به جوش بیاید شعله را خاموش کنید و محلول را صاف نکنید؛ به‌مدت ۴۰ روز بعد از هر وعده غذایی نصف استکان میل شود.

درمان کمردرد با سیر
اگر از کمردرد و درد شدید مسیر سیاتیک برخوردار هستید و پزشک جراح پیشنهاد جراحی داده است‌، به‌مدت ۴۰ روز هر روز صبح ناشتا ۳ حبه سیر را بدون آنکه در دهان بجوید قورت داده و سپس یک لیوان دمنوش دارچین میل کنید؛ این نسخه در درمان کمردردهای شدید و نیز بیماری روماتیسم قلبی و مفصلی نیز بسیار مجرب است.

درمان ریزش مو با سیر
اگر ریزش موی شدید دارید، سدر + حنا + جوزبوا + پرسیاوشان + گل ختمی + پوست سیر + گیاه دم‌اسبی را به‌نسبت مساوی آسیاب و مخلوط کرده و سپس با یک کاسه آب نخود و ۳ عدد زرده تخم‌مرغ رسمی به‌صورت خمیری تهیه کنید و هر ۳ روز در میان، این خمیر را روی سر ضماد کرده و بعد از ۷ ساعت شست‌وشو دهید.

درمان عفونت گوش به کمک سیر
برای درمان عفونت گوش و گوش‌درد‌، حبه‌ای سیر را (به‌اندازه مجرای گوش انتخاب کنید) روی بخاری گرم کرده و در داخل مجرای گوش قرار دهید که در درمان درد گوش بسیار مؤثر است.
مصلح سیر، سرکه سیب یا انگور است.

همچنین بخوانید:   این 10 نکته را درباره گوشتان بدانید

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید