تفاوت آینه بغل مکانیکی و مدرن خودرو

آیا می‌دانید تفاوت آینه بغل مکانیکی و مدرن خودرو در چیست؟ کدام نوع آینه بغل می‌تواند برای خودرو شما مناسب باشد؟ آینه بغل خودروهای محبوب جهان از کدام نوع است؟

آینه بغل یکی از قطعات جانبی خودرو است که می‌تواند در ایمنی و داشتن یک رانندگی راحت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این قطعه جانبی به راننده کمک می‌کند دید بهتری نسبت به محیط اطراف خود داشته باشد. در نمونه‌های جدید آینه بغل که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم، این قطعه کاربردهای بسیار بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم دو نوع آینه بغل را که از گذشته تا کنون تولید و عرضه شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید و تعمیر آینه بغل بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

انواع آینه بغل خودرو

اگر به سیر تکاملی انواع آینه بغل در خودروها نگاهی گذرا بیاندازیم خواهیم دید که آینه‌ بغل کیا و آینه بغل هیوندای با آینه بغل خودروهایی قدیمی تر بسیار متفاوت هستند. دلیل عمده این تفاوت در ساختار فیزیکی، قابلیت ها و حتی زیبایی این آینه‌ها دیده می‌شود. در ادامه به معرفی دو دسته اصلی از آینه‌ها که در حال حاضر در خودروها به کار گرفته می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

آینه بغل مکانیکی خودرو

به آینه‌های بغلی که به صورت دستی تنظیم می‌شوند و به کمک دکمه یا اتوماتیک تنظیم نمی‌شوند، آینه‌های مکانیکی یا دستی گفته می‌شود. این نوع آینه خود نیز در دو دسته تقسیم بندی می‌شود. نوع اول آن آینه‌هایی است که در آن قاب آینه ثابت است اما شیشه داخل آن را می‌توان تنظیم کرد. نوع دوم آینه‌های مکانیکی به گونه‌ای است که شیشه داخل آینه به قاب چسبیده است و برای تنظیم آن باید قاب را کامل تغییر جهت داد. این نوع آینه باید به طور مرتب توسط راننده تنظیم شود. انعطاف پذیر هستند اما در اثر برخورد با اشیا و خودروهای دیگر به سادگی آسیب پذیر می‌شوند. در هنگام تعمیر آینه بغل باید دقت داشته باشید که از کدام نوع است تا بتوان بهترین گزینه را برای خودرو انتخاب کرد.

آینه بغل مدرن خودرو

آینه‌های مدرن ساختار هوشمند دارند و به وسیله سنسورهای حساسی که در آنها تعبیه شده است، تنظیم می‌شوند. در این آینه از گرم کن برای جلوگیری از یخ زدگی آینه استفاده می‌شود. سنسورهای هشدار آن در هنگام نزدیک شدن به دیوار یا جدول به راننده هشدار می‌دهند. دارای راهنما هستند و زاویه دید آنها به صورت برقی و از طریق دکمه یا به صورت خودکار تنظیم می‌شود. تکنولژی پیشرفته در این خودرو باعث افزایش قیمت آینه‌های بغل مدرن شده‌ است. احتمال آسیب دیدن این نوع آینه در تصادفات بسیار پایین تر است و ایمنی خودرو را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

در این نوع آینه که در خودروهای کلاس بالا به کار گرفته می‌شود، ایمنی در کنار زیبایی و کاربرد بالا به چشم می‌خورد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید