با خواص اعجاب انگیز گیلاس آشنا شوید!

خواص گیلاس

در این مطلب برای شما وستان خواص شگفت انگیزی از گیلاس را معرفی خواهیم کرد. این میوه ی خوشمزه ی تابستانی سرشار از مواد معدنی و خواص اعجاب انگیز برای بدن و زیبایی است. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

قلب و گیلاس

برای ضربان و فشار خون مفید است و خطرات گسترش بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد این به خاطر حضور پتاسیم رگ گشا است همچنین حاوی فیتواسترول هستند که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد

نقرس و التهاب

نقرس زمانی اتفاق می افتد که غلظت اسید اوره در بدن وجود دارد. تشکیل کریستال های اسید اوریک در مفاصل منجر به ورم و التهاب می شود. به جلوگیری از این بیماری کمک می کند و با کمک به تنظیم فرآیندهای متابولیک میزان اسید اوره را در خون کنترل می کنند.

دردکش

عصاره گیلاس می‌تواند از آنزیم COX-1 و COX-2  که در فرآیند التهاب و احساس درد نقش دارند جلوگیری ‌کند. فعالیت بازدارنده آنتوسیانین با مصرف برخی داروها قابل مقایسه است. تحقیقات نشان می‌دهد افراد مبتلا به پوکی استخوان که روزانه دو لیوان آب گیلاس نوشیدند بعد از سه هفته با کاهش التهاب مواجه شدند. درد آن نیز تا ۲۰٪ کاهش یافت.

پوست و جوان سازی

گیلاس حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان ها از جمله آنتوسیانین هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، بنابراین برای درمان چین و چروک ها و لکه های پوست مفید بوده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

درمان جوش و آکنه

گیلاس و آب گیلاس حاوی مقادیر بالای ویتامین A می باشد که برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد، همچنین گیلاس دارای خواص ضد باکتری بوده که با حذف سموم از خون به درمان جوش صورت کمک می کند.

همچنین بخوانید:   خربزه ،یک میوه ی تابستانی پر خاصیت و شیرین!

فواید برای زیبایی مو

گیلاس منبع خوب آنتوسیانین ها و بتا کاروتن می باشد که به درمان ریزش مو کمک کرده و از ابتلا به موخوره جلوگیری می کند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید