صبحانه ای با این سبک شما را لاغر می کند!

صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی روزانه است که در آغاز روز آن را میل می کنیم. اما چه خوردنی هایی می تواند سبب لاغری در وعده ی صبحانه شود و کودکان ما را هم سر شوق بیاورد؟ در ادامه با ما باشید.

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص  خواص مصرف میوه و سبزیجات در صبحانه بزرگسالان، بیان کرد: بر اساس پزوش ها و تحقیقات انجام شده روی افراد، مصرف میوه‌ها، آبمیوه‌های طبیعی و سبزیجات در صبحانه به دلیل داشتن ویتامین ث سبب انرژی زیاد و سرحالی در افراد می‌شود و همچنین به جذب بهتر آهن غذای کودک هم یاری می کند.

ایشا بیان کرد: به علاوه این نوع ویتامین در میوه و سبزیجات گاهی اوقات موجب تمرکز بیشر در افراد هم می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از میوه‌ها مانند موز سرشار از پتاسیم و فیبر هستند که این مواد مغذی موجب کاهش اشتها شده و از پرخوری افراد هم جلو گیری می‌کنند.

صبحانه با مصرف میوه و سبزی

جوزدانی بیان کرد: کودکان به تمام ویتامین‌ها نیاز دارند پس بهتر است والدین میوها و سبزیجات را حتما در وعده صبحانه فرزند خود قرار دهند.

از تاثیر مصرف میوه سبزی در صبحانه این متخصص تغذیه گفت: میوها سرشار از فیبرها هستند که این ماده مغذی موجب رشد کودکان شده به همین علت بهتر است والدین میوها و آب‌میوها را در وعده صبحانه کودک خود قرار دهند.

وی افزود: ویتامین ث در میوه‌ها موجب انرژی بیشتر و همچنین جذب بهتر آهن غذا در کودکان می‌شود.

جوزدانی توصیه کرد: کودکان در فصل سرما علاقه‌ایی به میل کردن میوه‌ها ندارند در این هنگام والدین بهتر است اب‌میوه‌های  طبیعی را جایگزین میوه‌ها و سبزیجات در صبحانه فرزند خود کنند.

همچنین بخوانید:   آشنایی با گیاهانی که به لاغری کمک می کنند

و در ادامه گفت: کودکان در سنین پایین‌تر ممکن است به میوه علاقه ایی نداشته باشند. که مادران می‌تواند با استفاده از میوه‌ها سس تهیه کنند و در کنار میوه کودک خود قرار دهند تا کودکان با سس میوه در وعده صبحانه میوه مصرف کنند.

در پایان خانوم جوزدانی تاکید داشتند: والدین گرامی افزون بر تهیه اب‌میوهای طبیعی و سس‌های میوه می‌توانند میوه‌ها را برش کوچک داده و به شکل‌های بامزه در آورند. و در مقابل کودک خود با خلال یا چنگال کوچک در وعده صبحانه قرار دهند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید