“هل” و خواص بی نظیر آن برای سلامتی

در ادامه ی این مطلب از خواص گیاه هل و دانه ی هل می گوییم. هل از گیاهان پر خواص است که در گذشته و امروز از آن در علم طب استفاده می شده است.

بدن خود را سم زدایی کنید

هل با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا بدن سم زدایی شود. هل سرشار از ویتامین های آ، ب، سی، نیاسین و ریبوفلاوین می باشد. هل به عنوان یک ادویه برای تصفیه خون عالی بوده و باعث می شود تا سموم اضافی از بدن خارج شود.

تهوع را فراموش کنید

هل به طور سنتی به عنوان درمانی برای تهوع کاربرد دارد. هل تونیکی موثر و محرک است و برای تسکین احساس تهوع و استفراغ خوب است

پوست سر و سلامت آن

شما می توانید از هل برای درمان عفونت های پوست سر استفاده کنید چرا که دارای خواص ضدباکتری می باشد.

سرطان و هل

سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است. افزایش هزینه های روش درمانی سرطان و عوارض جانبی آن، پژوهشگران را به یافتن جایگزین هایی پایدارتر تشویق کرده است. مطالعات صورت گرفته توسط موسسه ملی سرطان چیتارانجان در کلکته نشان داده اند، رژیم غذایی حاوی هل نتیجه مثبتی در مقابله با سرطان روده بزرگ دارد.

قلب سالم

مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر مصرف هل بر سلامت قلب و عروق نشان داده اند این ماده به پایین آوردن ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک می کند و فشار خون بالا را کنترل می کند

همچنین بخوانید:   ازگیل (کونوس) چه خواص و فوایدی دارد؟

وزن خود را کم کنید

تحقیقات نشان داده که هل حاوی مقادیر بالایی فیبر است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین ملاتونین موجود در هل فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد.

افسردگی و هل

باور بر این است که هل دارای ویژگی های ضد افسردگی است. روغن عصاره هل یکی از روغن های اصلی مورد استفاده در رایحه درمانی است. این ماده نه تنها برای مقابله با افسردگی بلکه برای درمان انواع مختلف بیماری ها از اختلالات معده تا بیماری های ریوی قابل استفاده است

سلامت دهان شما

صدها سال است که هل در آیورودا و پزشکی سنتی چینی برای درمان مشکلات دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اختراع آنتی بیوتیک ها، مشخص شد این آنتی بیوتیک ها نتایج مختلف و همچنین عوارض جانبی به همراه دارند. از جمله عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک ها مهار باکتری های پروبیوتیک مفید در روده است.

در مقابل، استفاده از ادویه ها ایده آل است زیرا تنها میکروب های عفونی را مهار می کنند و کاری با باکتری های پروبیوتیک ندارند. مطالعه صورت گرفته توسط دنشگاه کالیفرنیا وجود ویژگی های ضد میکروبی در هل را تایید کرده است.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید