خواص اعجاب انگیز تخم شربتی (دانه ریحان)

در این مطلب می خواهیم شما را به دنیای خنک شربت ها ببریم و با خواص یکی از ارکان مهم شربت های تابستانی یعنی تخم شربتی یا دانه ی ریحان را بررسی کنیم. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

ضد درد قوی

تخم شربتی دارای ویژگی از بین بردن درد یا درد ناشی از انواع خاصی از بیماری‌ها مفید است. مشکلاتی مانند گیجی، میگرن، زخم روی پوست، و همچنین علائم دیگری مانند روماتیسم، سکته‌ی مغزی و غیره… از دسته خواص اعجاب انگیز دانه های ریحان است.

خداحافظی با عفونت ها

یکی از خواص روغن تخم شربتی این است که می تواند به درمان انواع عفونت های بدن کمک شایانی کند. از عفونت هایی که می توان با روغن تخم شربتی آنها را درمان کرد می توان به عفونت جای زخم ، بریدگی ، عفونت پوست ، عفونت مثانه و … اشاره کرد.

تخم شربتی و سیگار

با خوردن دانه‌های ریحان، می‌توانید اثرات منفی نیکوتین را در بدن که بیش‌تر از استنشاق دود سیگار دریافت می‌کنید، به حداقل برسانید. نه تنها دانه‌ها، بلکه برگ‌های ریحان نیز دارای مزایای مشابهی هستند و اثرات نیکوتین را در بدن به حداقل می‌رسانند.

کلسیم تخم شربتی!

خواص ضد التهابی که در گیاهان یافت می‌شوند، قادر به درمان آرتریت (بیماری التهاب مفاصل) است. کلسیم موجود در دانه‌های ریحان نیز می‌تواند تراکم استخوان را افزایش بدهد و از بروز استئوپروز (پوکی استخوان) جلوگیری کند.

ضد آفتاب قوی و طبیعی

تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که همین امر باعث شده است تخم شربتی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی شناخته شود. برای محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید باید از تخم شربتی به صورت موضعی استفاده شود.

همچنین بخوانید:   خربزه ،یک میوه ی تابستانی پر خاصیت و شیرین!

یبوست و تخم شربتی

هیچ مطالعه‌ای ثابت نمی‌کند که تخم شربتی می‌تواند به رفع یبوست کمک کند اما همه می‌دانند تخم شربتی فیبر رژیمی دارد که می‌تواند به حرکت روان روده‌ها کمک کند.

رژیم های لاغری و کاهش وزن

تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که به همین جهت می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این تخم شربتی کالری پایینی دارد.

این خوردنی خوشمزه هنگامی که وارد معده می شود با جذب آب حجم بیشتری از معده را پر می کند و باعث می شود احساس گرسنگی فرد برطرف شود. ضمن اینکه تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از فیبر است که پس از مصرف باعث کاهش یافتن اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید