از بین بردن جای جوش از نگاه پزشک متخصص پوست و مو

شاید شما هم از ان دسته افراد باشید که بر روی پوستتان اثرات جای جوش و آکنه دارید و می خواهید از دستشان خلاص شوید. در ادامه نظر یکی از پزشکان متخصص پوست و مو را در خصوص شیوه های پزشکی از بین بردن جایج وش و آکنه مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

مجتبی قمری متخصص پوست و مو و زیبایی  در خصوص اسکار آکنه (جوشگاه یا جای جوش) بیان می کند: به طور کلی جوش‌ها بر اساس عمقی که دارند، التهاب و جوشگاهی متفاوت ایجاد می‌کنند، به طوری که برخی جوش‌ها، عرض کم ولی عمق زیاد و تعداد دیگری عرض زیاد ولی عمق کمی دارند، برخی جوش‌ها شکل هندسی مشخص و تعداد دیگری شکل نامشخصی دارند.

وی ادامه داد: تعدادی از بیماران به طور همزمان، درمان جای جوش و جوش فعال را خواستار هستند که این موضوع از نظر پزشکی مقدور نیست، زیرا در ابتدا باید جوش‌های فعال رفع شوند، درمان درست جوش‌های فعال در کاهش تعداد اسکار آکنه موثر است.

چه میزان از جای جوش را می توان از بین برد؟

دکتر قمری تمامی درمان‌های موجود برای از بین بردن جای جوش را در بهترین شرایط تا حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد اثر بخش می داند و بیان می کند: برای بر طرف کردن اسکار آکنه‌ ها و جوش های خیلی ریز، تیز و عمیق از روش پیلینگ‌های شیمیایی نقطه‌ ای استفاده می‌کنیم تا اسکار‌ها بسته شوند. اسکار‌هایی را که عمق و عرض متوسط دارند، از طریق لیزر‌ها از بین می‌بریم، البته برای رفع این نوع اسکار‌ها می‌توان از میکرونیدلینگ هم کمک گرفت، لیزر‌ها در رفع این نوع جوشگاه‌ها نقش خراش‌دهنده و تراش‌دهنده سلولی را دارند.

همچنین بخوانید:   10 علامت هشدار دهنده گردش خون ضعیف در بدن

این متخصص اشاره می کند: اسکار‌هایی را که عرض زیاد دارند و دِفرمه هستند (تغییر شکل داده‌اند) یا آن‌هایی را که عمیق، بدشکل، چسبنده و دایره‌ای‌شکل هستند مانند جای آبله مرغان می‌توان به کمک روش‌های جراحی خاص از بین برد و سپس جای آن‌ها را دوخت.

وی افزود: اسکار‌هایی را که چسبندگی عمقی دارند، می‌توان به کمک روش سابسیژن رفع کرد، در این روش، چسبندگی‌های عمیق را باز می‌کنیم تا کف اسکار به سطح پوست نزدیک‌تر و اختلاف ارتفاع کمتر شود.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید