چندین پیشنهاد کاربردی  برای خرید مبل راحتی

مبلمان از مهم ترین وسایل هر منزلی هستند و با ایجاد فضایی راحت و صمیمی برای اعضای خانواده و مهمان ها بسیار محبوب شده اند. در بین انواع مدل های مبلمان، نوع راحتی بسیار پر طرفدارتر است و باید گفت از وسایل جدا نشدنی هر دکوراسیونی است.

اصولا خرید مبلمان راحتی یا مبل راحتی تخت شو کاری سخت است و اینکه چه خریدی داشته باشید که از هر جهت مناسب باشد از معضلات بسیاری از افراد است. یکسری ایده ها برای خرید مبل راحتی هست که در صورت آشنایی با آن ها احتمالا خرید بهتر و مناسب تری دارید. با ما همراه باشید تا یکی یکی این آیتم ها و ایده ها را بررسی کنیم.

متراژ فضای اتاق یا سالن:

اولین ایده برای خرید مبل راحتی، توجه به متراژ اتاق یا سالنی است که قرار است مبلمان در آن قرار بگیرد. معمولا در بیشتر منازل مبل راحتی به عنوان نقطه کانونی سالن در نظر گرفته می شود. بنابراین باید برای اندازه سالن مناسب باشد به طوریکه فضایی برای رفت و آمد راحت و همچنین میزهای اصلی وجود داشته باشد. باید توجه کرد که مبلمان های کوچک با تعداد کم هم برای سالن های بزرگ اصلا مناسب نیستند. عبور مبلمان ها از راه رو و درب ها ورودی هم همواره مد نظر خود قرار دهید. پس با توجه به موارد گفته شده، اندازه مبلمان خود را تعیین کنید.

انواع مبل راحتی

مبل راحتی اسپرت ، مبل راحتی تخت شو ، مبل راحتی باکسدار ، مبل راحتی تختخواب شو ، مبل راحتی چستر و… می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

سبک زندگی :

از دیگر ایده هایی که برای خرید مبل راحتی باید مورد توجه قرار گیرد، این است که بیشترین استفاده آن برای چه کاری است یا سبک استفاده به چه صورت است. برای مثال زمانی که میخواهید برای تماشای تلویزیون از مبل استفاده کنید و یا روبروی تی وی چیده شود باید از انواع بسیار راحت و کوسن دار و کم ارتفاع استفاده بشود. برای زمانه که سبک استفاده بیشتر برای دورهمی و مهمانی های صمیمی است و فضای اتاق هم کوچک است، می توان از مدل ال شکل استفاده کرد.

متریال مبلمان راحتی :

در نکات ایده هایی برای خرید مبل ادارای، باید به متریال پارچه ی مبلمان دقت زیادی کرد. اهمیت این نکته در این است که پارچه مبلمان راحتی هم در مقاومت و پاکیزگی آن موثر است و هم در زیبایی ظاهری مبل.

در ابتدا دهه ۸۰ میلادی بیشتر مبلمان های راحتی سفید رنگ بوده اند و تنوع رنگی بسیار پایین بوده است. این رنگ و متریال زیبایی خاص خود را داشته است ولی برای منازلی که حیوان خانگی و یا کودک داشته اند، بسیار زود کثیف می شده است، بنابراین کم کم رنگ های تیره تر وارد بازار شده اند.

پارچه های چرمی مقاوم از ایده هایی برای خرید مبل راحتی هستند و جنسی مناسب است. زیرا هم دوام بالایی دارد و هم آلودگی و چرک خیلی دیر نشان می دهد.

انواع دیگری از پارچه مبلی با قیمت های مناسب در بازار هستند که برای سبک ها و سلیقه های مختلف استفاده می شوند.

رنگ مبلمان راحتی :

از مواردی که افراد وسواس زیادی در انتخاب آن دارند، می توان رنگ مبلمان را نام برد. جالب ترین ایده هایی که برای خرید مبل راحتی وجود دارد، انواعی با رنگ های شاد و همینطور کوسن های رنگی هستند. مبلمان راحتی از آنجایی که در اکثر موارد نقطه کانونی خانه هستند، باید در انتخاب رنگ آن ها دقت کرد.

دقت کنید که رنگ مبلمان با بقیه دکوراسیون و وسایل اتاق همخوانی داشته باشد و به قانون ترکیب رنگ ها دقت شود. در برخی مدل ها تمام صندلی ها و کاناپه ها هم رنگ نیستند و ست راحتی دارای رنگ های متنوعی است که بسیار زیبا و شیک هم هستند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید