سرماخوردگی را با این روشها در منزل درمان کنید..!

اگر که شما نیز هر سال زمستان با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید، این درمان های خانگی به شما کمک می کنند تا سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنید و طی زمانی کوتاه احساس بهتری داشته باشید.

۸ بهترین درمان خانگی سرماخوردگی

  1. مایعات بیشتری بنوشید

تا آنجا که می توانید مایعاتی مثل آب و آبمیوه مصرف کنید. مایعات در کاهش غلظت خون، جلوگیری از کم آبی و خیس نگه داشتن گلوی شما موثرند. همچنین سعی کنید از نوشیدن قهوه و نوشابه دوری کرده و جای آنها را به چای گیاهی و شربت زنجبیل دهید.

  1. صرف داغ سوپ مرغ

دانشمندان متوجه شده اند که سوپ مرغ برای سرماخوردگی مفید است. سوپ مرغ از بهترین مایعاتی است که می توانید در زمان بیماری خود صرف کنید، چرا که آب مورد نیاز بدن را تامین می کند، مواد مغذی بسیاری در خود دارد و به بدن در مبارزه با ویروس کمک می کند.

  1. بخار بگیرید

ظرفی را از آب جوش پر کنید، سر خود را بالای آن بگیرید و آن را با یک حوله بپوشانید. به این ترتیب یک سونای کوچک برای خود می سازید. تنفس این بخار از طریق بینی در کاهش غلظت خون شما موثر است (به علاوه این تجربه ای دوست داشتنی و آرامش بخش برای مواقعی است که احساس خوبی ندارید).

  1. سرخارگل (اکیناسه)

در خصوص درمان با گیاهان دارویی همیشه بحث بسیار است. پیشنهاد اول خود ما هم این است که قرص های سرماخوردگی مصرف کنید. اما منابعی وجود دارد که نشان می دهد سرخاگل در تقویت سیستم دفاعی موثر است.

همچنین بخوانید:   سنگ کلیه چه زمانی دردسر ساز می‌شود؟

استفادۀ این گیاه به عنوان دارویی بر ضد سرماخوردگی در آمریکای شمالی و اروپا بسیار رواج دارد. این باور وجود دارد که استفاده از سرخاگل باعث تحریک سلول های مبارز و مقابله با انواع عفونت ها می شود.

  1. چای و عسل

این ترکیب معجزه آسا مجرا های بینی شما را باز می کند، گلویتان را نرم می کند و به بدن شما در ادامۀ مبارزه یاری می دهد. با انداختن تکه های تازۀ زنجبیل در این ترکیب، تاثیر آن حتی بیشتر هم خواهد بود.

  1. ویتامین C

مصرف ویتامین C سرما نخوردن شما را تضمین نمی کند، اما اگر که بیماری شما را از پا در آورده، ویتامین سی می تواند در تقویت سیستم دفاعی بدن شما موثر باشد و وخامت بیماری شما را کاهش دهد.

  1. بالش اضافه

خوابیدن با یک بالش اضافه در کاهش غلظت خون و داشتن خوابی آرام به شما کمک می کند.

  1. روی خود پتو بکشید و استراحت کنید

مزیت استراحت کردن و گرم ماندن این است که منابع بدن شما تنها در مسیر مبارزه با مهاجمان هدایت می شوند و در نتیجه راحت تر بر بیماری غالب می شوید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید