شامپو کراتینه چیست و چه کاربردی دارد؟ | آموزش کراتین مو

در این مقاله قصد داریم در مورد شامپو کراتینه و نحوه کراتین مو صحبت کنیم و تعدادی از سوالات متداول کاربران را در مورد این این موضوع پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

کراتین مو چیست

آیا شامپوی کراتین به رشد سریع موهای من کمک میکند؟

متاسفانه نه. هیچ چیزی که نمی توانید به صورت موضعی استفاده کنید نمی تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند. درحالیکه شامپوکراتینه ازمحصولات مراقبت ازمو می توانند با تقویت مو به جلوگیری از شکستگی مو کمک کنند، اگر می خواهید موهایتان سریعتر رشد کنند، باید این کار را از درون به بیرون انجام دهید، یعنی از طریق تغذیه بهتر: آهن و روی (موجود در اسفناج، سالمون، عدس). به عنوان مثال، تخم مرغ و ویتامین های گروه B (موجود در برنج قهوه ای و غلات کامل) و امگا ۳ (موجود در ماهی های روغنی و گردو) به ویژه مفید هستند.

برای خرید انواع شامپو مو کراتینه: اینجا کلیک کنید

آیا کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

دکلره آسیب بسیارزیادی به موهای شما وارد می کند. بهترین حالت ممکن برای جلوگیری ازاسیب این می باشد که بعد از هر بار دکلره کردن مو کراتینه مو را انجام دهید. پس بهتر است که این طور در نظر بگیریم که آسیبی که دکلره به موها وارد می کند برابر با بهبود و جانی است که کراتینه مو به موهای شما می بخشد. در واقع به ازای هر بار دکلره مو یکبار نیاز داریم موهایمان را کراتینه کنیم تا جان تازه ای بگیرند و کیفیتشان حفظ شود.استفاده از شامپوکراتینه پس از کراتینه کردن از واجبات میباشد.

انواع شامپو کراتینه

آیا شامپو بچه برای موهای کراتینه شده مناسب است؟

درواقع بعد از کراتینه مو شامپویی مناسب است که سولفات فیری یا بدون سولفات باشد. باید بدانید سولفات ماده ای است که دشمن کراتینه مو می باشد، اینکه به طور کل کراتینه موی شما را نابود کند.نادرست است، بلکه باگذشت زمان و آرام آرام اثر کراتینه موی شما را از بین می برد.

درحقیقت به جای اینک مدت زمان اثر کراتینه مو های شما ۶ و یا ۸ ماه بماند ، درعرض دو تا ۳ ماه این اثر از بین می رود و موهای شما به حالت قبل ازکراتینه بازمی گردد.پس به خاطر حساسیتی که در پوست و موی کودکان وجود دارد ، شامپوهای بچه همیشه بدون سولفات اند و برای استفاده بعد از کراتینه مو مناسب هستند، باید دقت کرده باشید که شامپوهای سولفات فیری یا بدون سولفات کمتر کف می کنند ، که این امر خود نشانه ای است از نبود سولفات در درون این شامپوها میباشد.

آیا شامپو کراتینه باعث ریزش مو میشود؟

اگر این محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن یا خطرناک باشند، شامپوهای کراتینه ممکن است باعث ریزش مو شوند. محصولات کراتینه نامعتبر باعث آسیب بیشتر به مو می شوند. پس از مدتی موها خشک می شوند و می شکنند.

کراتین بی کیفیت نیز به پوست سر آسیب می رساند و منجر به ریزش مو می شود. در نتیجه موها زیاد می ریزند و می توانند منجر به طاسی شوند که درمان آن دشوار است.

حتما بخوانید: بهترین روش های تقویت مو

فرمالدئید موجود در کراتین می تواند اثرات زیادی بر سلامت انسان داشته باشد. برخی از علائم معمولی عبارتند از: سوزش چشم، آسیب سیستم عصبی، سردرد.

فرمالدئید موجود در کراتین نیز عامل سرطانی مانند سرطان بینی یا سرطان نازوفارنکس است.

بهترین کراتین مو

متاسفانه، تحقیقات زیادی در مورد موضوع درمان بالقوه کراتینه ریزش مو انجام نشده است. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، قرار دادن مواد شیمیایی خشن روی پوست سر یا موهایتان میتواند ایده بدی باشد. در حالی که درمان‌های کراتینه ممکن است موها را سالم‌تر نشان دهند، درواقع برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ارزش خطر ریزش مو را نداشته باشند.

راهنمای مراقبتی نگهداری از مو بعد ازکراتینه

  • استفاده از شامپوی کراتین: درواقع این محصول بهداشتی بدون سولفات شامپوی مصرفی کسانی است که کراتینه انجام میدهند.
  • استفاده از کلاه شنا در هنگام استخر رفتن و یا شنا کردن: کلر موجود در آب استخر و همینطور نمک موجود در آب دریا سبب کم شدن اثر کراتینه مو می شود.
  • چرب کردن موها با کمک روغن های درمانی: مثل روغن نارگیل نیز در این مورد می تواند کمک کند وازتماس مستقیم آب استخر و دریا با موهای کراتینه شده  ی شما جلوگیری کند.
  • استفاده ازماسک مو بعد از انجام کراتینه مو: البته نه هرماسک مویی ، ماسک موباید بدون سولفات باشد. این روزها با وجود برندهای گوناگون موجود در بازارپیدا کردن ماسک موهای بدون سولفات کار سختی نیست پس در خرید انها عجله کنید.
  • از سشوار، بابلیس، اتومو تا میتوانید دوری کنید چون کیفیت کراتین شما را پاییم میاورند.
  • از شینیون کردن بیش از حد موهای کراتین شده پرهیز کنید.

چگونه ازموهای فرفری خود خلاص شویم؟

سخت ترین کار رسیدگی و ارایش موهای وزدار یا موهای فرفری میباشد.از قدیم ارزوی داشتن موهای صاف در دل افراد فرفری بود که امروز به راحتی میشود براورده کرد.با وجود مواد کراتینه موهای خود را به اندازه ابریشم صاف و لخت کنید. اگر از مو های فر خود خسته شده اید و بدنبال لخت کردن موی خود هستید کافیست “کراتین مو نیروان” را در گوگل جستجو نمائید و محصول مورد نظر خود را از سایت nir-one.com تهیه نمائید.

ایا کراتین باعث سوختگی مو میشود؟

ما به کراتین به عنوان یک احیای گرمو نگاه میکنیم، پس درواقع میتوان گفت که کراتین و شامپوکراتینه درجهت درمان مو ومراقبت از مو نقش بسار مهمی دارند. اما دست نگه دارید در کنار این فواید، کراتینه میتواند سبب سوختگی هم  شود. اگر از مواد کراتینه اصل استفاده نشود همین میتواند عامل ایجاد سوختگی باشد.از طرفی اتوکشی در حین کراتینه کردن بسیار مهم است، اتوکشی یک امر کاملا تخصصی میباشد و اگر شما ندانید که چه زمان و با چه درجه باید این روند طول بکشد میتواند سبب سوختگی موهایتان شود.

ایا نیاز است که بعد از کراتینه کردن موهایمان را خشک کنیم؟

همه ی کسانی که کراتینه انجام میدهند به دنبال افزایش عمرموهای کراتینه شده ی خود هستند.پس اجازه بدهید یک عامل مهم برای ماندگاری بالا کراتینه به شما بگویم اول استفاده از شامپوکراتینه و بعد از ان خشک کردن مو میباشد.قبلا مردم به اشتباه فکر میکردند که مویی که کراتینه میشود باید بدون خشک کردن به موی صاف در بیاید و دلیل اینکه  سراغ کراتینه میرفتند این بود که فکر میکردند دیگر نیاز به سشوار و اتوکشی به هیچ عنوان ندارند.

اما نکته اینجاست که خیس رها کردن مو سبب ایجاد پوسیدگی بر روی ساقه ی موها میشود و سبب کاهش طول عمر کراتینه ی شما میشود.بعد به یاد داشته  باشید که بعد از هر بار حمام رفتن حتما حتما موهای خود را خشک کنید.

با کراتینه کردن دیگر از حمام رفتن فرار نکنید.

برای هر زنی ۲۴ ساعت زمان کمی است که به همه ی مشغله های روزانه اش بتواند رسیدگی کند.اگر بخواهیم تمام پروسه ی مراقبت از مو، مراقبت از بدن، مراقبت از پوست را انجام دهیم زمان بسیار زیادی را باید برایش صرف کنیم. در این مقاله شما را با راز کراتینه و خرید شامپوکراتین اشنا میکنم که در تایم حمام کردنتان صرفه جویی شود.اگر شما موهای وز و یا فری داشته باشید کلی زمان در خشک کردن و همچنین صاف کردن ان باید بگذارید اما با استفاده از کراتینه و شامپوکراتین این صافی و ابریشمی را قبل از حمام به خود هدیه میدهید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید