از خواص اسطوخودوس چه می دانید؟

شاید شماهم نام لاوندر یا استطوخودوس را شنیده باشید. یک گیاه خوشبو و پر خواص که از آن در مواد بهداشتی و دمنوش ها و خوشبو کننده ها و… استفاده می کنند. حال در این مطلب قصد داریم تا از خواص این گیاه برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

اسطوخودوس مصارف دارویی خیلی زیادی در طب سنتی ایران دارد و در قدیم از این گیاه در مناطق آسیایی بسیار استفاده می شد.

گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبو ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند.

تاثیر اسطوخودوس برای فشار خون

روغن اسطوخودوس قلب را آرام می کند و می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. به همین دلیل توصیه می شود برای مقابله با فشار خون بالا از اسطوخودوس به عنوان درمان مکمل استفاده کنید. می توانید از دم کرده اسطوخودوس استفاده کنید یا ۲ قطره از روغن اسطوخودوس را با ۲۰ قطره روغن گیاهی رقیق کرده و روی ستون فقرات، انحنای کف پا و یا کف دست ها بمالید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

بیماری های تنفسی و ریوی

اسطوخودوس برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه ضد عفونی کننده ریوی موثری است که ترشحات برونشیتی را کاسته، به خلط انداختن آن را آسان تر ساخته و گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

درمان جوش صورت

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است و به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، به پاک سازی پوست و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

همچنین بخوانید:   خواص و فواید زالزالک برای بدن

علاوه بر این روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان جای جوش می باشد.

با اسطوخودوس لاغر شوید

گفته می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در اسطوخودوس به سم زدایی روده ها کمک کرده و با کاهش جذب چربی در بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

درمان شپش مو ها و تاثیر اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهان دارویی برای پاک سازی پوست سر و مو ها بوده و از بهترین روش های طبیعی برای درمان شپش سر محسوب می شود.

آرامبخش و ضد استرس

اسطوخودوس در طب سنتی برای درمان استرس و اضطراب استفاده می شود؛ اسطوخودوس دارای خواص آرام بخش طبیعی است و می تواند استرس، اضطراب، تنش عصبی و افسردگی را درمان کند.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید