گل محمدی پر از خاصیت برای بدن!

در ادامه ی این مطلب خواص گل محمدی را با یکدیگر می شناسیم و در می یابیم که خواص گل محمدی برای سلامت بدن و زیبایی چیست؟ با ما همراه شوید تا با این گل پر فایده بیشتر آشنا شویم.

با این گل لاغر شوید!

اگرچه چای گل محمدی در کاهش وزن و چربی سوزی معجزه نمی کند اما نوشیدنی سالم و بدون کالری است که می تواند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های چاق کننده ماننده قهوه خامه ای و کافئین دار باشد و در طولانی مدت تاثیر خوبی در لاغری به جا می گذارد.

نوشیدن ۱ فنجان چای گل محمدی بین وعده های غذایی اشتها را کاهش داده و باعث افزایش هضم چربی و کلسترول بدن می شود.

صورتی تمیز و درخشان

گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل با رادیکال های آزاد مقابله کرده و با حساسیت های پوستی، چربی اضافه پوست و میکروب ها مبارزه می کند و سبب پاکسازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می شود.

برای پاکسازی پوست خود ابتدا با مقداری چای گل محمدی صورتتان را بشویید و سپس غنچه گل محمدی را پودر کرده و ۱ قاشق چایخوری از پودرآن را با عسل طبیعی مخلوط کنید و به پوست صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورتتان بشویید.

با عفونت ها خداحافظی کنید

چای گل محمدی منبع خوب ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین می باشد که با عفونت ها مقابله کرده و التهاب را کاهش می دهد.

کاهش دهنده طبیعی استرس

چای گل محمدی به کاهش استرس و اضطراب و بهبود علائم افسردگی کمک می کند و عطر آن برای آرام سازی ذهن و بدن مفید است در حالی که عوارض جانبی داروهای شیمیایی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:   فواید و مضرات مصرف چای سیاه چیست؟

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید