درمان پوکی استخوان و درد مفاصل

پوکی استخوان، استخوان درد، زانو درد و درد مفاصل از جمله دردهایی هستند که با افزایش سن به سراغ افراد می روند. خانم ها بیشتر در معرض این بیماری ها قرار دارند، زیرا در دوران بارداری غالبا کلسیم بدن مادران تا اندازه زیادی کاهش می یابد و متاسفانه بیشتر خانم ها اصلا به این امر توجه ندارند و برای جبران این کمبود کلسیم تلاشی نمی کنند.

از مشخصات بارز بیماری پوکی استخوان، کاهش تراکم استخوان و از دست رفتن بافت استخوان است. این امر منجر به ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می شود.

مهمترین مسئله ای که در رابطه با این بیماری باید به آن توجه داشت، مسئله پیشگیری است. زیرا در سن ۲۵ سالگی، تراک استخوان به اوج خود می رسد و باید قبل از این سن، استخوان ها را استحکام بخشید.

یکی از مهمترین عواملی که به استحکام استخوان ها کمک می کنند، مصرف کلسیم است.

مطلبی که امروز تصمیم داریم به آن بپردازیم، درمان پوکی استخوان، درد زانو، درد مفاصل و .. است. اما نه با داروهای شیمیایی! بلکه با داروها و دستوراتی از طب سنتی.

این دستورات طب سنتی بسیار غنی هستند و چنانچه مطابق آنچه در دستور آمده است عمل نمایید، حتما موفق به کاهش درد و درمان در ناحیه مورد نظر خواهید شد.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معجون گیاهی قوی برای درد زانو

افرادی که از درد زانو و ورم مفاصل رنج می‌برند اگر از این مخلوط به مدت یک‌ماه استفاده کنند، می‌توانند اثرات تسکین دهنده آن را در کاهش درد مداوم زانو به طور معجزه آسا مشاهده کنند. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به علت این بیماری قادر به راه رفتن نبودند، پس از مصرف یک ماه از این مخلوط، توانستند،هر روز بهتر از روز قبل و بعد از یکماه بدون هیچ دردی  راه بروند. بنابر این، برای درمان درد زانو و مفاصل خود ،مصرف این معجون شفا دهنده را تا زمان بهبودی طبق نسخه استفاده کنید.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه

یک قاشق چایخوری دارچین
یک قاشق چایخوری زنجبیل
یک قاشق مرباخوری عسل
یک لیوان شیر کم چرب
طرز تهیه:شیر و زنجبیل و دارچین را با هم ۲ دقیقه می‌‌جوشانیم، سپس کمی که سرد شد با عسل مخلوط کرده نیم ساعت قبل از ناشتا به مدت یک ماه روزانه یک بار در روز میل کنید، از ماه بعد هفته ای سه بار استفاده کنند. کسانی که نمی‌توانند شیر بخورند، می‌توانند با اب جوش و یا چای سبز میل کنند.

معجون درمان پوکی استخوان و درد مفاصل

بیماری پوکی استخوان به یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه امروزی تبدیل شده است، طوری که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان پوکی استخوان،گیاهانی چون زردچوبه، گزنه ، رازیانه و پوسته تخم مرغ ،خواص ضد درد مفاصل و پوکی استخوان دارد به طوری که جوشانده‌ این گیاهان برای پیشگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل بسیار شفا دهنده است چرا که این دو بیماری در نتیجه‌ از بین رفتن املاح معدنی از بدن ایجاد می شود؛ البته اغلب در افراد بالای ۵۰ سال این بیماری بروز می یابد.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه

زردچوبه یک قاشق مرباخوری
گزنه یک قاشق مرباخوری
رازیانه یک قاشق مرباخوری
پوست تخم مرغ یک قاشق مرباخوری
طرز تهیه: یک قاشق مرباخوری زردچوبه را به همراه دو قاشق گیاه گزنه و رازیانه (جمعا ۴ قاشق غداخوری )،به همراه یک قاشق مرباخوری پوست تخم مرغ در سه فنجان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید، سپس در زمان مصرف یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید.
نکته: مقدار معجون ذکر شده برای سه بار در روز صبح ،عصر و شب است. یک هفته از این معجون استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.

درمانگر قوی آرتروز و پوکی استخوان

میوه سنجد ، حاوی منابع قابل توجهی از املاح و عناصر است که مانع پوکی استخوان می‌شوند که از آن جمله می‌توان به عناصر روی، ‌مس، کروم و منیزیم اشاره کرد. میوه سنجد همچنین حاوی اسید فولیک فراوان و ویتامین c زیاد است. علاوه بر این، ‌این میوه حاوی ترکیبات گیاهی است که گیرنده‌های هورمونی را فعال می‌کند و بنابراین مانع از دست رفتن کلسیم مخصوصا در دوران میانسالی و یائسگی در خانم‌ها می شود. مصرف پودر سنجد به همراه شیرکم چرب که غنی از کلسیم است،‌ در جلوگیری از بروز و یا پیشرفت پوکی استخوان و آرتروز بسیار کمک کننده است.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه

پودر سنجد ۲ قاشق مرباخوری (شامل پوست، گوشت و هسته)
پودر سویای بوداده ۱ قاشق مرباخوری
عسل یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه: هر روز صبح نیم ساعت قبل از ناشتا ۲ قاشق مرباخوری پودر سنجد (شامل پوست، گوشت و هسته) و ۱ قاشق مرباخوری پودر سویای بوداده را با یک قاشق مرباخوری عسل در یک لیوان شیر کم چرب مخلوط کرده میل کنید. این روش درمانی موثری برای پوکی استخوان و درد آرتروز میباشد
نکته: پودر سنجد را از داروخانه‌های گیاهی خریده و در یخچال نگهداری کنید.
توصیه مهم: برای کسانی که درد مفاصل دارند: حدود ۵۰ گرم سنجد درسته آسیاب شده و ۵۰گرم هسته تمبر هندی آسیاب شده را پس از الک کردن با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و بمدت دو هفته روزی یک قاشق مربا خوری میل کنند.

درمان سریع زانودرد

تخم شنبلیله

یک راه برای درمان سریع و تسکین زانودرد، مصرف تخم شنبلیله است. کمی تخم شنبلیله را که از شب قبل خیس کرده‌اید، به صورت ناشتا میل کنید.این گیاه درد مفصل را به سرعت بهبود می بخشد.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه

دمنوش زنجبیل و زردچوبه با کمی عسل نیز به تسکین درد زانو کمک می کند. این دو گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و درد مربوط به آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد. مصرف این دمنوش، روزی ۱ بار یک روز درمیان می تواند موثر واقع شود.

همچنین بخوانید:   با فواید شگفت انگیز حمام سونا آشنا شوید

طرز تهیه: ازگیاهان ذکر شده از هرکدام یک قاشق چایخوری درون آب جوش ریخته ۵ دقیقه دم کنید کمی که خنک شد با عسل بنوشید تا درد زانوی شما کاهش یابد.

نسخه‌های شفابخش مالیدنی برای کاهش دردهای مفصلی

ماساژ دادن آرام زانو با روغن های گیاهی، التهاب مفاصل و ماهیچه ها را کاهش می‌دهد و گردش خون را در عضو آسیب دیده تقویت می کند.

روغن بادام تلخ

استفاده از روغن بادام تلخ و اسانس نعنا برای ماساژ دادن اندام‌هایی که دردناک است، معجزه می کند.

روغن خردل

 ۲ قاشق مرباخوری روغن خردل را با ۵ جبه سیر رنده شده کمی گرم کنید و به زانوها بمالید.

روغن نارگیل

ماساژ با روغن ولرم نارگیل، تسکین دهنده درد است و گردش خون را بهبود می بخشد.

روغن زیتون

ماساژ با روغن زیتون، مفصل ها را نرم و منعطف می کند و درد زانو را تسکین می دهد. این روغن حاوی ماده ای به نام «الیوکانتل» است که درد در به طور موثری کاهش می دهد.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید