چه کسانی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟

تمام بانوان بعد از سن مشخصی باید انجام تست پاپ اسمیر را جدی بگیرند. زیرا این تست تعیین کننده سلامت دهانه رحم می باشد و از آن جایی که اکثر بانوان در معرض بیماری‌ های زنانه قرار دارند باید به انجام تست پاپ اسمیر پایبند باشند. سایت پزشک روز به عنوان یک مجله پزشکی، مقالات متعددی را در رابطه با بیماری های زنان و آزمایش‌ ها و تست‌ های مربوط به زنان منتشر کرده است. بانوان گرامی با مطالعه ی این مقالات می‌ توانند نسبت به سلامتی خود احساس مسئولیت بیشتری پیدا کنند و در زمان لازم انجام تست پاپ اسمیر را هم جدی بگیرند.

شاید انجام این تست کمی ترسناک به نظر برسد و فکر کنید که درد زیادی دارد. اما باید بدانید که آزمایش پاپ اسمیر یکی از بی درد ترین تست هایی می باشد که هیچ خطر و دردی ندارد. نکته ی مهمی که در رابطه با این تست وجود دارد فقط انتخاب یک آزمایشگاه مناسب برای انجام تست می باشد. شما باید یک آزمایشگاه فوق العاده مناسب و معتبر را انتخاب کنید و مطمئن باشید که محیط استریل و پاکیزه دارد و آزمایش شما در آن محیط کاملا ایمن انجام می شود.

شماره تماس آزمایشگاه نارون: ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۷۹ – ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۸۰

آدرس آزمایشگاه نارون: تهران، نیاوران، خیابان شهید باهنر، بالاتر از چهار راه کامرانیه، جنب مجتمع نارون، پلاک ۸۰، طبقه همکف، واحد ۳

در این صورت می توانید با خیالی راحت و بدون هیچ مشکلی به انجام تست پاپ اسمیر بپردازید و نگران عوارض بعد از آن هم نباشید.

آزمایشگاه معتبر نارون در خدمت همه بانوان عزیز در سراسر کشور می باشد تا بتوانند با مراجعه به این آزمایشگاه به آزمایش چکاپ در منزل، انجام تست پاپ اسمیر و سایر آزمایشات بپردازند و این آزمایشگاه به عنوان یک آزمایشگاه در شمال تهران و آزمایشگاه در فرمانیه کاملا موفق عمل کرده است و توانسته است که در روند انجام آزمایشات مختلف رضایت اکثر بیماران را جلب کند.

چه افرادی باید حتما تست پاپ اسمیر را جدی بگیرند؟

درست است که انجام تست پاپ اسمیر برای تمام بانوان الزامی است اما برخی از افراد به سبب فاکتورهای مختلف باید حتماً این تست را جدی بگیرند و به صورت مکرر آن را انجام دهند.

  • افرادی با ویژگی‌ های زیر باید حتماً تست پاپ اسمیر را به صورت منظم و مکرر انجام دهند:
  • کسانی که اچ آی وی مثبت دارند
  • کسانی که به دلیل شیمی درمانی یا پیوند عضو سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • کسانی که سن بالای ۳۰ سال دارند و در آزمایشاتی که انجام دادند نتیجه غیر طبیعی مشاهده نکردند.

تست پاپ اسمیر باید چندبار تکرار شود؟

این سوال ذهن اکثر بانوان را به خود مشغول می‌ کند که تست پاپ اسمیر چند بار باید تکرار شود. به طور کلی اکثر پزشکان توصیه می کنند که هر سه سال یک بار تست پاپ اسمیر بین خانم های ۲۱ تا ۶۵ سال تکرار شود.

 این تست اگر با آزمایش اچ پی وی (زگیل تناسلی) انجام شود خانم هایی که بالای ۳۰ سال سن دارند می توانند هر ۵ سال یک بار آن را انجام دهند.

اما به طور کلی اگر عوامل خطرساز وجود داشته باشد پزشک توجهی به سن بیمار نخواهد داشت و انجام مکرر این آزمایش را توصیه می‌ کند. یعنی باید فاصله ی زمانی بین هر تست کمتر از ۳ سال باشد.

 افرادی که سلول های پیش سرطانی دارند یا در معرض دی اتیل استیل بسترول قبل از تولد بوده اند باید زودتر تست پاپ اسمیر را انجام دهند و افرادی که سابقه مصرف سیگار یا ضعف سیستم ایمنی دارند هم باید این تست را بیشتر از سایر افراد جدی بگیرند.

نحوه ی آمادگی برای تست پاپ اسمیر چگونه است؟

اگر قصد انجام تست پاپ اسمیر در یک آزمایشگاه در فرمانیه یا هر آزمایشگاه دیگری را دارید باید از قبل، آمادگی های لازم را انجام دهید دو روز قبل از انجام تست پاپ اسمیر به هیچ عنوان رابطه جنسی نداشته باشید، دوش نگیرید، داروهای واژینال، فوم ها و یا کرم های واژینال را مصرف نکنید. زیرا این اقدامات باعث می شوند که سلول های غیرطبیعی پنهان شوند و تست، نتیجه ی دقیقی نداشته باشد. علاوه بر این موارد بهتر است که در طی دوران قاعدگی این تست را انجام ندهید و بعد از قاعدگی اقدام به انجام آزمایش پاپ اسمیر داشته باشید.

معرفی یک آزمایشگاه خوب برای پاپ اسمیر:

تست پاپ اسمیر اهمیت بسیار زیادی دارد در نتیجه باید در یک آزمایشگاه معتبر و خوب انجام شود تا نتیجه ای که دریافت می کنید و نتیجه درست و دقیق باشد. به همین علت باید بهترین آزمایشگاه را انتخاب کنید تا تست شما با موفقیت انجام شود.

برای انجام آزمایش پاپ اسمیر می‌ توانید به آزمایشگاه در فرمانیه یا در هر نقطه دیگری که مد نظرتان هست مراجعه کنید. آزمایشگاه نارون به عنوان یک آزمایشگاه معتبر در شمال تهران که یک آزمایشگاه فوق تخصصی و پاتوبیولوژی می باشد، تست پاپ اسمیر را به بهترین شکل ممکن انجام می‌ دهد و بانوانی که به این تست نیاز دارند می توانند در این آزمایشگاه تست خود را انجام دهند‌‌.

پرسنل و دستگاه و تجهیزات آزمایشگاه نارون از هر لحاظ کیفیت بالایی دارند و تمام این عوامل دست به دست هم می دهند تا این آزمایشگاه یک آزمایشگاه خوب و مناسب برای انجام این تست مهم و حیاتی باشد‌.

 علاوه بر تمام این موارد خدمات آزمایش چکاپ در منزل هم جزو خدمات بسیار مهمی است که آزمایشگاه نارون آن را انجام می‌ دهد.

اگر شما تست پاپ اسمیر را در یک آزمایشگاه تخصصی و پاتوبیولوژی مانند آزمایشگاه نارون انجام دهید پاسخ دقیق و درست دریافت می‌ کنید و می‌ توانید بر اساس همان پاسخ روند درمان را آغاز کنید و یا از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید. زیرا ممکن است در برخی از آزمایشگاه ها پاسخ این تست نادرست باشد و به همین علت انتخاب یک آزمایشگاه خوب اهمیت زیادی دارد و باید حتماً جدی گرفته شود.

آیا زگیل تناسلی در آزمایش پاپ اسمیر مشخص می شود؟

یکی از مهم ترین دغدغه های بانوان این است آیا زگیل تناسلی در آزمایش پاپ اسمیر مشخص می شود یا خیر؟

 باید بدانید که زگیل تناسلی یا عفونت hpv در تست پاپ اسمیر مشخص می‌ شود و باعث می شود که نتیجه ی تست غیر طبیعی باشد. بنابراین پزشک بعد از دریافت نتیجه ی تست پاپ اسمیر می‌ تواند در صورت وجود بیماری hpv درمان آن را آغاز کند. اگر شما در آزمایشگاه نارون تست پاپ اسمیر را انجام دهید می توانید به همراه آن تست اچ پی وی هم داشته باشید.

کلام آخر:

اگر از سن ۲۱ سال عبور کرده اید حتما تست پاپ اسمیر را جدی بگیرید و به سلامتی بدن خود اهمیت دهید. چکاپ های منظم و خود مراقبتی باعث می شود که بدنی سالم و سلامت داشته باشید.

پس حتماً انجام آزمایش چکاپ در منزل را هم به صورت منظم انجام دهید و مقالات مفید در راستای سلامت بدن را از وب سایت های مختلف مانند؛ وب سایت پزشک روز،‌ مطالعه کنید تا بتوانید به شناخت بهتری نسبت به بیماری های مختلف و سبک زندگی سالم دست پیدا کنید.

این مطلب دارد بدون نظر

یک نظر بدهید