درمان عفونت کلیه با طب سنتی چگونه است؟

عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه (پیلونفریت) یک نوع عفونت در مجرای ادرار است معمولا این بیماری از مجاری ادراری و مثانه آغاز می شود و به سمت کلیه گسترش می یابد. عفونت کلیه نیازمند مراقب های ویژه و فوری پزشکی است. در صورتی که این بیماری تحت مداوا قرار نگیرد، باکتری‌ها وارد جریان خون شده و باعث بروز عفونت‌های مهلک می‌شوند.

عوارض بارداری: زنان مبتلا به عفونت کلیه در دوران بارداری ممکن است بچه‌هایی را به دنیا آورند که در هنگام تولد، وزنشان کم است.

برای درمان هر چه سریع‌تر و جلوگیری از عوارض خطرناک عفونت کلیه در اولین فرصت به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید تا دارو و یا آزمایشات لازم تجویز گردد.

علائم بیماری غفونت کلیوی:

  • احساس درد در ناحیه کشاله ران و پهلو و مثانه
  • افزایش دمای عمومی بدن و تب
  • تکرر ادرار
  • درد شکم
  • نیاز به ادرار کردن مداوم
  • احساس سوزش یا درد در هنگام ادرار کردن
  • وجود چرک یا خون در ادرار
  • ادرار با بوی بد و کف‌آلود

درمان های طبیعی و طب سنتی برای عفونت کلیوی:

درمان های طبیعی و طب سنتی معمولا روش های مورد قبول تری در میان مردم نسبت به داروهای شیمیایی و کارخانه ای هستند. البته نباید فراموش کرد که در مراحل پیشرفته ی بیماری مصرف داروهای شیمیایی به همراه مصرف داروهای طبی صورت می گیرد و به تنهایی داروهای طب برای بیماری های کلیوی ممکن است اثر بخشی کاملی نداشته باشد. برای مصرف داروهای طب سنتی و گیاهی و درمان گیاهی باید تحت نظر دکتر های طب سنتی و پزشکان متخصص به علم طب گیاهی قرار بگیرید.

همچنین بخوانید:   برگ هایی برای سلامت پوست

نکته: برخی شیوه های مصرف داروهای گیاهی ممکن است سبب آلرژی برای افراد شود. پیش از مصرف امتحان کنید که به مواد طبیعی و گیاهی مورد مصرف، حساسیت نداشته باشید.

افزایش مصرف مایعات در طول روز

زمانی که از عفونت کلیه رنج میبرید،افزایش مصرف مایعات به کاهش علائم و بهبود سریع کمک میکند.به پاک شدن و از بین رفتن باکتریها،مواد زاید و محصولات سمی از کلیه کمک میکند و آنها را سالم نگه میدارد.روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.همچنین میتوانیداز ۱ تا ۲ لیوان آب نارگیل یا آب لیمو نیز استفاده کنید.همچنین آب میوه و آب سبزیجات بنوشید، تا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای مقابله با عفونت کلیه بدست آورید.

نکته:تا زمانی که دچار عفونت کلیه هستید،از قهوه و نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

سرکه سیب جادوگر عفونت کلیه

عسل و سرکه سیب برای عفونت کلیه‌ جادو می‌کنند. سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که دارای خاصیت آنتی‌باکتریایی بوده و به درمان عفونت کلیه کمک می‌کند. ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کرده و روزانه مصرف کنید.
آب جعفری در برنامه غذایی
آب جعفری موجب بهبود سلامت کلیه و تخلیه سموم موجود در آن می‌شود. آب جعفری حاوی ویتامین‌های A، C و B و همچنین پتاسیم، سدیم، تیامین و ریبوفلاوین است.

آویشن و پونه کوهی برای مقابله با عفونت

پونه دارای خواص درمانی زیادی است که مهمترین آنها عبارت اند از:جوشانده هر ۱۰۰ گرم پونه برای دفع اسهال نافع است چون حاوی پانل فراوان است همین مقدار پونه در پانصد سی سی آب برای دفع تنگی تنفس و گرمای بدن مفید است.گل پونه، آویشن، تخم گشنیز، و تخم شوید( هر کدام صد گرم) که کوبیده شده باشد و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن در ۵۰۰ سی سی آب جوشانده شود برای درمان انواع سنگ مثانه، سنگ صفرا و انواع روماتیسم مفید است.

همچنین بخوانید:   چطور به کودکان شستن دست را آموزش دهیم؟

ویتامین C را فراموش نکنید

ویتامین C در برطرف کردن همه‌ی انواع عفونت‌های کلیه موثر است. مکمل ویتامین C علائم عفونت کلیه را کاهش داده و با اسیدی نگاه‌ داشتن ادرار باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که مسبب عفونت هستند.

چای قاصدک را امتحان کنید

گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می دهد و استفاده از آن می تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد. برای رفع عفونت کلیه ۱ تا ۲ قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و . هر روز ۲ تا ۳ فنجان چای قاصدک می توانید بنوشید.

آب زغال اخته بنوشید!

این نوشیدنی یک روش مفید برای عفونت کلیه است. افرادی که به طور منظم آب کرنبری می‌نوشند کمتر دچار عفونت دستگاه ادراری می‌شوند. این آب‌میوه موجب اسیدی شدن بیشتر ادرار و در نتیجه‌ی دور ماندن باکتری‌ها از دیواره‌ی مثانه می‌شود.

سیر معجزه ای برای عفونت کلیه

این گیاه می‌تواند قوی‌ترین درمان برای عفونت کلیه و درد باشد. سیر حاوی ماده‌ی فعالی به نام آلیسین است که دارای خصایص ضدباکتریایی، ضدالتهابی و ضدقارچ می‌باشد. سیر به سبب ویژگی آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را درمان کند.

روغن زیتون خالص و اثرات آن در درمان عفونت کلیه

این روغن در درمان عفونت و سنگ کلیه بسیار موثر است. روغن زیتون فوق خالص به زدودن سموم از کبد، کلیه‌های و کیسه صفرا کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که روغن زیتون به همراه آب لیمو تأثیر بهتری دارد.

همچنین بخوانید:   از درد مفاصل در فصل زمستان پیشگیری کنید

این مطلب دارد یک نظر

  1. shima n گفت:

    عفونت کلیه بد دردیه واقعا. درمان گیاهی باید با درمان دارویی باشه. یکی از دوستان من که مبتلاست الان خوب شده اما اون دوران خیلی درد کشید و فقط با درمان دارویی خوب شد. البته طب سنتی عوارضش همیشه کمتره

یک نظر بدهید